|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۹
کد خبر: ۲۴۴۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور با بیان اینکه اهتمام به قرآن در مسئولان کم است افزود: لایحه بودجه سال ۹۸در کشور ۴۸۰هزار میلیارد تومان است که بودجه قرآن در این بودجه در مجموع به ۳۰۰میلیارد تومان هم نمی رسد.
رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور گفت: بودجه قرآنی در لایجه سال ۹۸ به سه هزار میلیارد تومان هم نمی رسد و کم است.

مهدی قره شیخ لو ظهر پنجشنبه در مجمع قرآنی مازندران با بیان اینکه موفق ترین حوزه فرهنگی کشور بعد از انقلاب حوزه قرآنی بوده است افزود: قبل از انقلاب تعداد حافظان قرآن به تعداد انگشتان دو دست نمی رسید الان هزاران حافظ قران در سطح کشور داریم و۱۸۳رتبه بین المللی در  مسابقات جهانی قرآنی داریم که این میزان قبل از انقلاب دو رتبه بود.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از ساختارهای قرانی در کشور توسط مردم شکل گرفت اظهار داشت: شاخصه های تغییر مدیریت قرآنی در کشور را ساختار، نیروی انسانی،امکانات و بودجه، برنامه و طرح مناسب، روشهای اجرایی مناسب و سیستم ارزشیابی مناسب دانست و افزود: مسیر شاخصه های قرانی در کشور اصلاح و ارتقا یابد.

قره شیخ لو با اظهار اینکه تعدد ساختار مختلف در کشور آسیب زا است گفت: به یک ساختار متمرکز برای مدیریت کار در کشور نیاز داریم.

‌وی با اشاره به وجود ۸۰هزار مربی قرآنی در کشور اظهار کرد: فعالان قرآنی متعهد به ادب و اخلاق باشند و برای واگذاری مسئولیت ها در کشور  و بخش گزینش به معیار قرآنی توجه نمی شود زیرا بسیاری از برنامه های ما نخ نما شده اند و مشتری به روز ندارند  درحالی که برنامه ها باید به روز و مطابق نیاز جامعه و زندگی روز باشد.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور با بیان اینکه اهتمام به قرآن در مسئولان کم است افزود: لایحه بودجه سال ۹۸در کشور ۴۸۰هزار میلیارد تومان است که بودجه قرآن در این بودجه در مجموع به ۳۰۰میلیارد تومان هم نمی رسد.

وی افزود: بخش دوم مشکل ما همان اعتباری که اختصاص داده می شود با باند بازی به افراد خاصی تعلق می گیرد و عدم توزیع عادلانه بودجه در کشور  و رانت هایی که در این حوزه بوجود آمده نقش قرآنیان در کشور را می طلبد زیرا هر سال بودجه قرآن در کشور نسبت به سال قبل کاهش می یابد و باید جامعه قرآنی مطالبه گر در کشور داشته باشیم تا جلوی برخی از فسادهایی که در کشور به نام قرآن تمام می شود گرفته شود.

قره شیخ لو یادآور شد: چهار هزار موسسه در کشور داریم که ۹۰درصد موسسات مشکل مکانی دارند و نیاز است مسئولان کشور دیدگاه خود را نسبت به مسائل قرانی اصلاح کنند.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین