|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۲
کد خبر: ۲۴۴۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸
مقام‌های رژیم صهیونیستی موافقت کردند که بیش از دو هزار واحد مسکونی صهیونیست‌نشین در کرانه باختری فلسطین ساخته شود.
 مقام‌های رژیم صهیونیستی موافقت کردند که بیش از دو هزار واحد مسکونی صهیونیست‌نشین در کرانه باختری فلسطین ساخته شود.

به گزارش فارس، رژیم صهیونیستی به رغم مخالفت‌های جامعه جهانی همچنان به ساخت شهرک‌ و واحدهای مسکونی صهیونیست‌نشین ادامه می‌دهد.

خبرگزاری رویترز انگلیس چهارشنبه (۵ دی) گزارش داد که مقام‌های این رژیم با ساخت واحدهای مسکونی صهیونیست‌نشین جدید در کرانه باختری رود اردن موافقت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش شمار این واحدهای مسکونی که قرار است صهیونیست‌ها در آن‌ها اسکان یابند، ۲۲۰۰ واحد است.

کمیسیون عالی برنامه ریزی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی (سه‌شنبه) با ۲۳ پروژه ساخت ۱۲۸۹ واحد مسکونی صهیونیس‌نشین موافقت کرده بود که این تعداد امروز به ۲۲۰۰ واحد رسید.

گفته می‌شود که ۸۲ واحد مسکونی از ۲۲۰۰ واحد در شهرک صهیونیست‌نشین «عوفره» واقع در اراضی فلسطینیان در شمال رام الله ساخته خواهد شد و بقیه نیز در شهرک‌های صهیونیست‌نشین «یتسهار»، «رحالیم» و «هار براخا» واقع در جنوب نابلس و شهرک صهیونیست‌نشین «شافی شومرون» در شمال این منطقه.

اخیرا و به دنبال انجام چند عملیات استشهادی در کرانه باختری به ویژه در شهرک‌صهیونیست‌نشین عوفره که منجر به کشته شدن سه نظامی صهیونیست شد، کابینه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستار ساخت تعداد زیادی از این شهرک‌ها در کرانه باختری فلسطین شد.

برخی تحلیل‌گران بر این باورند که مقام‌های رژیم صهیونیستی از جمله نتانیاهو با نزدیک شدن به زمان انتخابات پارلمانی در سرزمین‌های اشغالی با اعلام ساخت پروژه‌های شهرک‌ در کرانه باختری به دنبال افزایش میزان محبوبیت خود هستند.

ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری فلسطین از سوی جامعه جهانی نقض قوانین و منشور سازمان ملل متحد معرفی شده و شورای امنیت سازمان ملل متحد بارها طی قطعنامه‌های مختلفی از رژیم صهیونیستی خواسته ساخت این شهرک‌ها را متوقف کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین