|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۲۴۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
مولاوردی در ادامه ضمن تشکر از معصومه ابتکار خاطرنشان کرد: بهترین گزینه در دولت دوازدهم برای معاونت دکتر ابتکار هستند که به سهم خود در این 6 سال بسیار از ایشان درسهای خوبی آموخته‌ام.
معاون سابق امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: همکاریهای ما اغلب قالب جزیره‌ای دارد. یکی از خلاءهای ما در حوزه مشارکتهای سیاسی این است که زنان برخلاف مردان همبستگی لازم را ندارند.

 شهیندخت مولاوردی در مراسم افتتاحیه نشست تخصصی تشکل‌های اجتماعی افزود: زمانی که مسئولیت این حوزه را بر عهده گرفتم تصمیم گرفتم تمرکز خود را بر لایحه امنیت زنان داشته باشم و مجموعه‌ای از تغییرات را در این لایحه پیش بینی کردیم که با همت معاونت درحال پیگیری است.


وی ادامه داد: در دورانی که مسئولیت خود را برعهده گرفتم وضعیت شاخص سرمایه اجتماعی و بخش زنان در پایین ترین سطح ممکن قرار داشت.


وی با بیان اینکه در گفتمان حقوق بشری دو دسته رقیب همدل و ناهمدل داریم بیان کرد: در ابتدای دولت، رقیبان ناهمدل و همدلی وجود داشتند که رقیبان همدل در حال حاضر از بهترین دوستان من هستند و به خوبی در حوزه زنان و خانواده من را همراهی کردند.


مولاوردی در ادامه با اشاره به اقدامات خود گفت: ترسیم نقشه آسیبهای اجتماعی را داشتیم که مبتنی بر این نقشه نشستهای منطقه‌ای و تخصصی آموزشهای ترویج همکاری شبکه سازمانهای غیردولتی زنان و دولت را پیگیری کردیم که حدود هشت نشست در سطح کشور برگزار کردیم و هدف اصلی ما ارتقاء شاخص اعتماد و سرمایه اجتماعی بود.


مولاوردی در ادامه ضمن تشکر از معصومه ابتکار خاطرنشان کرد: بهترین گزینه در دولت دوازدهم برای معاونت دکتر ابتکار هستند که به سهم خود در این 6 سال بسیار از ایشان درسهای خوبی آموخته‌ام.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به مرحله اقدام رسیده‌ایم گفت: از چیستی‌ها و ضرورتها به چگونگیها رسیده‌ایم مبنی بر اینکه چگونه می‌توانیم تشکلهای اجتماعی زنان را در مسیری قرار دهیم که بتوانیم بیشترین تاثیر را در فعل و انفعالات داشته باشیم.


وی ادامه داد: مجموعه فعالیتها ما را به توسعه کیفی و کمی سازمانهای مردم نهاد در پایان دوره رساند که در حال حاضر بالغ بر 2 هزار سازمان مردم نهاد فعال تحویل دولت دوازدهم دادیم که قابل توجه است.


مولاوردی با اشاره به تاکیدات خود بر همکاریهای شبکه‌ای بیان کرد: همکاریهای ما اغلب قالب جزیره‌ای دارد. یکی از خلاءهای ما در حوزه مشارکتهای سیاسی این است که زنان برخلاف مردان همبستگی لازم را ندارند لذا چنین برنامه‌هایی را تدارک دیدیم.


وی ادامه داد: زحمات زیادی کشیدم تا مدلی در قالب طرح ملی برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار طراحی کنیم اما با حبس شدید اطلاعاتی مواجه شدیم و بعد از آن متهم شدیم به اینکه بانکها تدوین شده‌اند برای اینکه اطلاعات به سازمان ملل ارائه شود اما بعد از آن اطمینان دادیم که نتوانستیم این طرح را آنطور که مدنظرمان بود تدوین کنیم اما در حال حاضر به عنوان جرم مطرح است که من اطلاعات زنان مطلقه را برای کار در آنتالیا به سازمان ملل ارائه کرده‌ام.


مولاوردی معتقد است موفقیتها و دستاوردهای آن دوره میسر نبود مگر با همکاری و هم زبانی همه بازنگرانی که به نوعی در کنارش بودند.


وی اظهار کرد: در نهایت توانستیم مسیری را آغاز کنیم که گفتمان و ادبیات حاکم بر حوزه تغییر کرد.


مولاوردی معتقد است که انتخاب پایان نامه اش به طور کلی مسیر زندگی و کار او را تغییر داده است.


وی با بیان اینکه در سال 85 از دولت منفک شدم ادامه داد: یکسال مرخصی بدون حقوق گرفتم و بالاجبار بازخرید کردم و سراغ کار تخصصی خود رفتم، من جزو اولین اسناد رسمی‌هایی بودم که بر روی شروط ضمن عقد متمرکز شدم.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین