|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۲۴۴۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۰
وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در یک مصاحبه ضمن هشدار درباره تاثیر خروج نظامیان آمریکایی از سوریه بر این رژیم، اظهاراتی علیه رئیس‌جمهور ترکیه مطرح کرده است.
 وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در یک مصاحبه ضمن هشدار درباره تاثیر خروج نظامیان آمریکایی از سوریه بر این رژیم، اظهاراتی علیه رئیس‌جمهور ترکیه مطرح کرده است.

به گزارش فارس، در حالی که تنش‌ها بین تل‌آویو و آنکارا در خصوص اظهارات اخیر «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه بالا گرفته، یک عضو ارشد کابینه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه هشدار داده که تصمیم آمریکا برای خروج نظامیان خود از سوریه تصمیمی «بد» برای تل‌آویو است و به تقویت ترکیه خواهد انجامید.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، «آیلت شاکد» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رادیو ارتش این رژیم ضمن تاکید بر اینکه «رئیس‌جمهور آمریکا یک دوست عالی برای اسرائیل است»، درباره خروج نظامیان آمریکا از سوریه مدعی شد: «این اقدام به اسرائیل کمک نمی‌کند و اردوغان را که فردی ضد یهودی است، تقویت می‌کند».

این وزیر کابینه رژیم صهیونیستی با این ادعا که خروج آمریکا از سوریه می‌تواند منجر به انتقال میزان بیشتری از تسلیحات ایران به حزب‌الله لبنان شود، افزود: «ما هر کاری که نیاز است برای جلوگیری از پای گرفتن حضور ایران در سوریه انجام خواهیم داد».

شاکد به ادعای «نابودی» کُردهای همپیمان غرب و رژیم صهیونیستی توسط ترکیه متوسل شد و گفت: «کُردها قهرمانان بزرگ و متحدان ما هستند و به خاطر آنها غرب در جنگ با داعش پیروز شد. من امیدوارم که آنها در جنگشان علیه ترکیه‌ای‌ها پیروز شوند و امیدوارم که جامعه بین‌المللی از کشتار کُردها توسط اردوغان جلوگیری کند».

اظهارات وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی شبیه به اظهارات نخست‌وزیر این رژیم علیه ترکیه و شخص اردوغان مطرح شده است.

پیشتر، «بنیامین نتانیاهو» هم در انتقاد از سخنان رئیس‌جمهور ترکیه و تاکید بر آزادی قدس مدعی شده بود که رجب طیب اردوغان با ارتش ترکیه در حال کشتار کُردها در داخل و خارج از ترکیه است.

 وزیر خارجه ترکیه در واکنشی تند به سخنان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه اردوغان، نتانیاهو را «قاتل خونسرد عصر حاضر» توصیف کرد.

عصر بیست و هشتم آذرماه بود که رسانه‌ها گزارش دادند که «دونالد ترامپ» تصمیم به خروج نظامیان آمریکایی از سوریه گرفت. ساعتی بعد از انتشار این خبر، رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار یک توئیت و تاکید بر اینکه «ماموریت شکست داعش» تقریبا به اتمام رسیده، تلویحا خبرها درباره تصمیمش برای خروج نظامیان آمریکا از سوریه را تایید کرد.

با گذشت چهار روز از علنی شدن تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه و در ادامه روند واکنش‌ها به این موضوع اظهارنظرهای اعضای ارشد کابینه رژیم صهیونیستی هم همچنان ادامه دارد..

اولین واکنش تل‌آویو به بحث خروج آمریکا از سوریه، توسط نماینده این رژیم در سازمان ملل مطرح شد و پس از او نخست‌وزیر و همچنین وزیر دارایی کابینه او در این باره اظهارنظر کرده‌اند.

پیش از این یک رسانه آمریکایی گزارش داده بود که نتانیاهو از تصمیم ترامپ ناراضی است، اما نمی‌خواهد ناراحتی او درباره این مساله علنی شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین