|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۲۴۳۷۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲
پاکپور با تاکید بر اینکه ایران اسلامی برای هیچ کشوری تهدید نیست، اظهار کرد: در صورتی که دشمنان ما نیت سوء داشته باشند، در مقابل آنها با تمام توان و ظرفیت خواهیم ایستاد؛ هدف ما این است که معادلات بازدارندگی و دفاعی خود را در ذهن دشمن دقیق و واقعی کنیم.
 فرمانده نیروی زمینی سپاه با اعلام خبر برگزاری مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۲ نیروی زمینی سپاه از صبح فردا(شنبه) در منطقه عمومی خلیج فارس، گفت: در این رزمایش برای نخستین بار از عملیات تهاجمی در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی رونمایی می شود.

 به نقل از سپاه نیوز؛ نشست خبری رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۲ نیروی زمینی سپاه، امروز (جمعه ۳۰ آذر) با حضور سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران در قشم برگزار شد.

سردار پاکپور در این نشست از برگزاری مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۲ نیروی زمینی سپاه از صبح فردا (شنبه ۱ دی ماه) با شعار " نمایش اقتدار و امنیت پایدار در سایه وحدت ملی و ظرفیت سازی های نوین دفاعی "، در منطقه عمومی خلیج فارس خبر داد و گفت: این رزمایش از سلسله رزمایش های ابلاغی و سالیانه نیروی زمینی سپاه است که با حضور یگان‌های برگزیده نیرو اعم از واکنش سریع، نیروی مخصوص و تکاوری، پهپادهای رزمی و شناسایی، بالگردهای هجومی، ترابری و بارریز، جنگال، مکانیزه، واحدهای مهندسی و تخریب، سیستم‌های کنترل و فرماندهی و ناو تیپ ذوالفقار منطقه یکم نیروی دریایی سپاه برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه رزمایش پیامبر اعظم ۱۲ نیروی زمینی سپاه در سطح راهبردی، دفاعی بوده و متناسب با تهدیدات احتمالی دشمنان صورت می گیرد، گفت: این رزمایش در سطح عملیاتی تهاجمی است، به این معنا که اگر دشمن بخواهد به تهدید و اعمال آن روی بیاورد، ما سراسر تهاجمی و آفندی خواهیم شد و هدف ها را در عمق جبهه دشمن تعقیب می کنیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه اجرای عملیات آبی- خاکی، سرپل گیری در ساحل، هجوم به ساحل و دفاع از آن را از اجزای اصلی رزمایش پیامبر اعظم (ص) برشمرد و اظهار کرد: این قابلیت ها در یک سیستم رزمی به هم پیوسته و شبیه به صحنه های واقعی در رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۲ مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: به فضل الهی و با مجاهدت و تلاشهای بدون وقفه رزمندگان نیروی زمینی سپاه قابلیت و توان عملیات های آبی- خاکی در این نیرو رشد و ارتقا یافته است و در این رزمایش طیفی از تاکتیک ها متناسب با شرایط و صحنه نبرد، تمرین و مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

پاکپور با تاکید بر اینکه ایران اسلامی برای هیچ کشوری تهدید نیست، اظهار کرد: در صورتی که دشمنان ما نیت سوء داشته باشند، در مقابل آنها با تمام توان و ظرفیت خواهیم ایستاد؛ هدف ما این است که معادلات بازدارندگی و دفاعی خود را در ذهن دشمن دقیق و واقعی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دشمن باید در محاسبات خود این موضوع را در نظر بگیرد که دفاع ما ترکیبی از پدافند و آفند بوده و البته غلبه آفندی و تهاجمی آن بیشتر است، تصریح کرد: تجربیات نیروی زمینی سپاه در نبرد علیه تروریسم، امنیت مرزها و تجربیات حاصل از جنگ های اخیر، موجب شکل گیری دکترین‌های تاکتیکی جدیدی شده است که گوشه ای از آن را در رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۲  به قضاوت و ارزیابی خواهیم گذاشت و در صورت اقتضا، این دکترین‌ها را نیز توسعه می دهیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان تاکید کرد: فرزندان انقلابی ملت در نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هماهنگی و هم افزایی با سایر نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی، همچنان آماده جانفشانی و فداکاری در صیانت از آرمان ها و ارزش های انقلاب و نظام اسلامی و دفاع از تمامیت ارضی، امنیت ملی و استقلال کشور هستند و همانند سدی محکم در مقابل هر توطئه ای خواهند ایستاد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین