|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۷
کد خبر: ۲۴۳۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
آتش سوزی انباری در طبقه اول ساختمان 14 طبقه مسکونی قبل از گسترش و سرایت آن به طبقات بالاتر با تلاش به موقع آتش نشانان مهار و خاموش شد.
آتش سوزی انباری در طبقه اول ساختمان 14 طبقه مسکونی قبل از گسترش و سرایت آن به طبقات بالاتر با تلاش به موقع آتش نشانان مهار و خاموش شد.

این حادثه ساعت 08:47 دقیقه صبح امروز و با مشاهده دود و آتش توسط ساکنان این ساختمان و رانندگان خودروهای عبوری به سامانه 125 اطلاع داده شد که با هماهنگی ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 52، 85 و گروه امداد و نجات یک این سازمان به همراه خودرو حامل دستگاه تنفسی و خودروی نردبان به محل حادثه در بزرگراه نواب، تقاطع خیابان مرتضوی اعزام شدند.

علیرضا جبارزاده معاون منطقه 5 عملیات سازمان آتش نشانی تهران با اعلام این که محل حادثه یک ساختمان مسکونی 14 طبقه بود، افزود: آتش سوزی در طبقه اول و در قسمت انباری به وسعت 20 متر مربع متعلق به یکی از واحدهای مسکونی این برج که مملو از لوازم مستعمل و ضایعات بود، اتفاق افتاد.

وی با اشاره به شعله ور بودن کامل این انباری و همچنین انتشار شدید دود حاصل از این آتش سوزی به طبقات فوقانی، اضافه کرد: ازآنجائیکه بیم آن میرفت ساکنان برج در واحدهای خود درطبقات گرفتار شده باشند، آتش نشانان بلافاصله به طور همزمان عملیات نجات و خاموش کردن آتش را آغاز کردند.

جبارزاده تصریح کرد: آتش نشانان با استفاده از تجهیزات خاموش کننده و با استفاده از نردبان های دستی و کشیدن چند رشته لوله آبدهی به سرعت به مقابله با این آتش سوزی پرداخته و شعله های آتش را پیش از سرایت آن به طبقات فوقانی مهار و خاموش کردند.

معاون منطقه 5 عملیات سازمان خاطرنشان کرد: با توجه به انتشار دود در طبقات و هوشیاری اهالی برج و اطلاع رسانی به موقع آن به دیگرساکنان در طبقات فوقانی ساختمان، آنان به سرعت از طریق راه پله ها در حال تخلیه ساختمان بودند که با راهنمایی نیروهای عملیات همگی به خارج از ساختمان هدایت شده و به محل امن انتقال پیدا کردند.

وی علت وقوع این آتش سوزی را هم اکنون توسط کارشناسان آتش نشانی منطقه در دست بررسی ذکر و خاطرنشان کرد: دراین حادثه خوشبختانه به هیچ یک از ساکنان این برج آسیب جانی نرسید./رکنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین