|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۲
کد خبر: ۲۴۳۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹
رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای به نخست‌وزیر آلبانی از او به دلیل اخراج دیپلمات‌های ایرانی تشکر کرد.
 رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای به نخست‌وزیر آلبانی از او به دلیل اخراج دیپلمات‌های ایرانی تشکر کرد.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای به «ادی راما» نخست‌وزیر آلبانی از تصمیم این کشور برای اخراج دو دیپلمات ایرانی و اتخاذ سیاستی ضدایرانی، تقدیر و تشکر کرد.

در این نامه که در صفحه فیسبوک سفارت آمریکا در تیرانا منتشر شده، ترامپ از آلبانی به دلیل «تلاش‌های استوار برای ایستادن در برابر ایران و مقابله با فعالیت‌های ثبات‌زدا و تلاش‌های این کشور برای ساکت کردن ناراضی‌ها در سرتاسر جهان» تشکر کرده است.

تاریخ این نامه، ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر) عنوان شده، در حالی که دولت آلبانی خبر اخراج دیپلمات‌های ایرانی را شب گذشته علنی کرد. به گفته تیرانا، پیش از اتخاذ این تصمیم با طرف‌های خارجی از جمله تل‌آویو و واشنگتن مشورت شده است.

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی دولت آمریکا و «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا هم از تصمیم آلبانی برای اخراج دیپلمات‌های ایرانی استقبال کرده‌اند.

آلبانی شب گذشته اعلام کرد دو دیپلمات ایرانی از جمله شخص سفیر را به دلیل انجام اقداماتی که «امنیت آلبانی را به خطر می‌اندازد»، اخراج کرده است. سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با رد این ادعا، تصمیم آلبانی را محکوم کرده است.

آلبانی میزبان مقر گروهک تروریستی منافقین است و هفته گذشته شماری از مقام‌های سابق این کشور با سرکرده این گروهک تروریستی دیدار و گفت‌وگو داشتند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین