کد خبر: ۲۴۳۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
بطحایی با بیان اینکه مدرسه در فرایند تعلیم و تربیت بسیار موثر است، تصریح کرد: اگر قوی‌ترین محتوای آموزشی را داشته باشیم اما مدرسه مناسبی نداشته باشیم ، به اهداف خود در تعلیم و تربیت دست پیدا نمی‌کنیم.
 وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حادثه آتش سوزی مدرسه اسوه زاهدان اظهار کرد: آموزش و پرورش در تهیه وسایل و تجهیزات استاندارد مدارس به کمک مردم و خیرین نیاز دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ سید محمد بطحایی در آئین افتتاح آموزشگاه خیرساز بهاران در آران و بید گل ضمن گرامیداشت یادوخاطره دانش آموزان دختر دبستان اسوه حسنه زاهدان و تسلیت به خانواده های آنان و جامعه فرهنگیان اظهار کرد: آموزش و پرورش در تهیه وسایل و تجهیزات استاندارد و مورد نیاز فضاهای آموزشی و پرورشی، نیاز به کمک دارد و یقین دارم با ظرفیتی که خیرین نیک اندیش در کشور دارند می توانند در این امر به کمک آموزش و پرورش بیایند.


وی افزود: همه تلاش‌هایی که برای به ثمر رسیدن تعلیم وتربیت کشیده می شود به شرطی اتفاق می افتد که مدرسه ویژگی‌های لازم را داشته باشد و شایستگی تحقق اهداف را داشته باشد، البته صرفا فضای فیزیکی مدرسه منظور نیست بلکه همه آن چیزی است که برای تعلیم و تربیت دانش آموزان مورد نیاز است.


بطحایی با بیان اینکه مدرسه در فرایند تعلیم و تربیت بسیار موثر است، تصریح کرد: اگر قوی‌ترین محتوای آموزشی را داشته باشیم اما مدرسه مناسبی نداشته باشیم ، به اهداف خود در تعلیم و تربیت دست پیدا نمی‌کنیم.


بطحایی تاکید کرد: در دولت دوازدهم این سیاست و جهت گیری را دنبال می کنیم که مدرسه اصلی ترین سازمان در آموزش وپرورش شود و توانایی‌هایی لازم را بدست آورد و در این مسیر اختیارات لازم برای مدرسه درنظر خواهد گرفته شد.


وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: ساختمان و حیاط مدرسه صرفا تجهیزات سخت افزاری و فیزیکی نیستند، بلکه در یادگیری دانش آموزان موثرند و امکاناتی که در مدرسه به کار گرفته می شود در فرایند یادگیری مهم است.


به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،وی با مهم شمردن نقش فضای مدرسه در تعلیم و تربیت دانش آموزان ، اظهار کرد: مدرسه باید کارگاهی برای تمرین کردن زندگی باشد و دانش آموزان مهارت های لازم را در آن آموزش ببینند و برای داشتن چنین مدارسی باید به این سمت حرکت کنیم.


بطحایی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از برنامه هایی که برای مدارس پیگیری می کنیم این است که در دوره ابتدایی بازی های آموزشی وارد دبستان ها شود و یک کلاس را برای این موضوع اختصاص دهیم. این کلاس باید پنجره‌ای تیره رنگ داشته باشد که خانواده ها بتوانند فرزندانشان را در حین بازی و آموزش ببینند و بسیاری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان را از همین کلاس‌های آموزشی می توان فهمید و برای پیشگیری از آن برنامه ریزی کرد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین