|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۲۴۳۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰
وزیر اموراقتصادی و دارایی تاکید کرد باید «در شرایط افت عایدات نفتی، درآمدهای غیرنفتی دولت را افزایش دهیم؛ بدون اینکه به رکود دامن زده شود».
 وزیر اموراقتصادی و دارایی تاکید کرد باید «در شرایط افت عایدات نفتی، درآمدهای غیرنفتی دولت را افزایش دهیم؛ بدون اینکه به رکود دامن زده شود».

به گزارش تارنمای وزارت اموراقتصادی و دارایی، فرهاد دژپسند در نخستین جلسه هسته اندیشه ورزی و تصمیم سازی ارتقای عملکرد نظام مالیاتی افزود: یکی از مهمترین انتظارات از این هسته، کمک به ما برای یافتن پاسخ این سوال است.

دژپسند ادامه داد: هسته اندیشه ورزی و تصمیم سازی نظام مالیاتی باید در بحث سیاستگذاری و بهبود عملکرد، به سازمان امور مالیاتی کشور کمک کند.

وی یکی دیگر از انتظارات خود از این هسته را «ارائه ایده های کاربردی و برنامه های راهبردی در حوزه سیاست های مالی» عنوان کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از نهایی شدن ترکیب اعضا و دستور کار هشت هسته از 10 هسته اندیشه ورزی پیش بینی شده این وزارتخانه خبر داد و گفت: لازمه عبور از شرایط فعلی، ایجاد یک وفاق تخصصی بین اندیشمندان و صاحبنظران اقتصادی با وزارت اقتصاد است تا بتوانیم به طور سازماندهی شده و سیستماتیک، از نظر و ایده های آنان، متناسب با موضوع ها، دغدغه ها و وظایف این وزارتخانه بهره مند شویم.

در این نشست حاضران به ارائه دیدگاه های خود درباره سازوکار و فرآیند ارتقای کارآمدی هسته های اندیشه ورزی پرداختند.

به گزارش ایرنا، مجموع درآمد غیرنفتی دولت در قانون بودجه سال 1397 کل کشور بیش از 216 هزار میلیارد تومان مصوب شده بود که در نیمه نخست امسال باید 110 هزار میلیارد تومان محقق می شد.

گزارش عملکرد بودجه دولت نشان می دهد، از این میزان 63 هزار و 400 میلیارد تومان محقق شد.
سهم درآمد مصوب مالیاتی در 6 ماهه امسال، بیش از 72 هزار میلیارد تومان بود که از این میزان نیز تحقق 50 هزار میلیارد تومان ثبت شد.
از سایر درآمدها نیز بیش از 24 هزار میلیارد تومان محقق نشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین