|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۱
کد خبر: ۲۴۳۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱
ائتلاف ضد یمن به سرکردگی عربستان، (چهارشنبه) در اقدامی تجاوزکارانه و برخلاف روح توافق سوئد، فرودگاه صنعا در غرب این کشور را مورد هدف قرار داد.
 ائتلاف ضد یمن به سرکردگی عربستان، (چهارشنبه) در اقدامی تجاوزکارانه و برخلاف روح توافق سوئد، فرودگاه صنعا در غرب این کشور را مورد هدف قرار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه روزنامه 'القدس العربی' ،ائتلاف تجاوز به یمن به سرکردگی عربستان، در این اقدام باهدف قرار دادن یک فروند هواپیمای بدون سرنشین در فرودگاه صنعا بر خلاف روح توافق سوئد عمل کرد.

ائتلاف سعودی با صدور بیانیه ای مدعی شد که این پهباد متعلق به جبهه انصارالله یمن بوده و برای جلوگیری از پرواز آن، این حمله را ترتیب داده است.

چهارمین دور از مذاکرات صلح در یمن 15 آذرماه با میانجیگری گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل متحد در استکهلم سوئد آغاز به کار کرد و نمایندگان جبهه انصارالله و دولت فراری یمن پس از یک هفته مذاکره، به توافق های مهمی از جمله عقب نشینی نیروهای نظامی دو طرف از شهر و بندر الحدیده ظرف 14 روز دست یافتند.
اما طولی نکشید که ائتلاف سعودی عدم پایبندی خود به توافق آتش بس را به اثبات رساند، برای نمونه از شنبه گذشته تا بامداد یکشنبه 25 آذر حملات هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان در الحدیده ادامه داشت و در این حملات دستکم 29 نفر کشته شدند که 22 تن از آنان را اعضای انصارالله یمن تشکیل می دادند.
در 24 ساعت نخست پس از مذاکرات سوئد نیز، نیروهای ائتلاف سعودی بیش از 100 خمپاره را به صورت بی هدف به سوی مناطق مسکونی شهر الحدیده شلیک کردند و همچنین مزدوران آنها پس از پایان گفت وگوها تلاش کردند که از جبهه‌های ساحل غربی به داخل الحدیده نفوذ کنند که مبارزان یمنی مانع از این نفوذ شدند.
تجاوز عربستان به یمن از فروردین 1394 آغاز و تاکنون بیش از 16 هزار کشته از خود بر جای گذاشته است، این جنگ همچنین باعث شد تا میلیون‌ها یمنی با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبرو شوند به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی قحطی در این کشور را 'بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی' نامید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین