کد خبر: ۲۴۳۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۰
تارنمای «پولیتیکو» گزارش داد، مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا قصد دارد ماه آینده میلادی (ژانویه) در سفر به مصر درباره نقش ایالات متحده در خاورمیانه سخنرانی کند.
تارنمای «پولیتیکو» گزارش داد، مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا قصد دارد ماه آینده میلادی (ژانویه) در سفر به مصر درباره نقش ایالات متحده در خاورمیانه سخنرانی کند.

به گزارش ایرنا، یک مقام وزارت خارجه آمریکا به این تارنما گفت که برنامه ریزی برای سخنرانی پمپئو همچنان ادامه دارد. نطق وی در شرایطی ایراد خواهد شد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای رسیدن به یک سیاست منسجم در قبال خاورمیانه تقلا می کند.

به نوشته پولیتیکو، ترامپ اعلام کرد که آمریکا بر گروه تروریستی داعش در سوریه پیروز شده و نیروهایش را از آن کشور خارج می کند. این مساله سوالاتی را در خصوص نگرش ترامپ ایجاد کرده است. برخی مقام های دولت آمریکا سعی دارند ترامپ را متقاعد کنند که خروج نیروهای این کشور از سوریه، زودهنگام خواهد بود و هدف وی برای مقابله با ایران را تضعیف می کند.

این تارنمای آمریکایی اعلام کرد که احتمالا نطق وی عمدتا بر ایران متمرکز خواهد بود. احتمال می رود که سخنرانی وی دهم ژانویه (20 دی) در قاهره پایتخت مصر ایراد شود. انتظار می رود که پمپئو در سفر به خاورمیانه به سرزمین های اشغالی فلسطین و کشورهای عربی همجوار نیز سفر کند.

ترامپ در رابطه با امور خاورمیانه سیاست هایی اتخاذ کرده که در مقایسه با دولت های پیشین تفاوت هایی دارد. او در مساله فلسطین، از رژیم صهیونیستی حمایت کامل به عمل آورده و قدس را به عنوان پایتخت این رژیم به رسمیت شناخته است.
ترامپ با عربستان نیز روابط نزدیکی برقرار کرده است. ارتباط گرم او با سعودی ها در حالی است که نقش ریاض در قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد آل سعود به اثبات رسیده و کنگره از عربستان خشمگین است.
رئیس جمهوری آمریکا در یک اقدام عجیب به تعهدات بین المللی خود پشت کرد و 18 اردیبهشت از برجام خارج شد. این تصمیم وی با مخالفت شدید سایر طرف های برجام و کشورهای مختلف روبرو شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین