|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۷
کد خبر: ۲۴۳۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
اگر نماینده‌ای بخواهد گمرک را بازرسی کند باید سرزده به آنجا برود. اگر بگوید نماینده‌ام، باید در به رویش باز شود. مگر اینکه کارت نمایندگی‌اش را نشان ندهد. البته رفتار همکار ما هم زشت بود و الفاظ بدی به کار برد اما کسی که این نماینده را به آن نحو تحقیر و از آنجا بیرون کرد هم کار اشتباهی انجام داد.
 یک نماینده مجلس شورای اسلامی بر ضرورت نگاه جامع به حواشی اخیر درباره فیلم مربوط به مجادله نماینده سراوان با یک مامور حراست گمرک تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ کاظم جلالی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار فیلمی از جلسه غیر علنی روز گذشته مجلس گفت: وقتی جلسات غیر علنی برگزار می‌شود معنایش این است که حرف‌هایی که زده می‌شود باید بین خود نمایندگان باشد و نباید بیرون منتشر شود. گرفتن آن فیلم و انتشار آن کار غلطی بود که در جلسه غیر علنی امروز هم مورد تذکر قرار گرفت.

وی اضافه کرد: وقتی می‌خواهیم پدیده‌ای را در منظر مردم قرار دهیم باید آن را کالبدشکافی کنیم. این رفتار که نماینده مجلس در جایی که می‌تواند وارد شود پشت در نگهداشته شود کار اشتباهی است. یکی از راهکارهای نظارت نمایندگان حضور خودشان است. من خودم بارها در فرودگاه امام دیده‌ام که مردم پشت گیت منتظر بوده‌اند و با آنها برخورد بد شده و در این باره با مسئولین صحبت کردم.

وی اضافه کرد:‌ اگر نماینده‌ای بخواهد گمرک را بازرسی کند باید سرزده به آنجا برود. اگر بگوید نماینده‌ام، باید در به رویش باز شود. مگر اینکه کارت نمایندگی‌اش را نشان ندهد. البته رفتار همکار ما هم زشت بود و الفاظ بدی به کار برد اما کسی که این نماینده را به آن نحو تحقیر و از آنجا بیرون کرد هم کار اشتباهی انجام داد. ما باید به صورت جامع به موضوعات نگاه کنیم و آن را به شکل جامع به مخاطب نشان دهیم.

این نماینده مجلس با اشاره به طرح سوال خود از وزیر اطلاعات در جلسه روز گذشته مجلس اظهار کرد: گزارشی که از این سوال در صدا و سیما پخش شد بسیار نامعلوم بود. البته ما صدا و سیما را دوست داریم اما مجلس هم رکن حاکمیتی است. ما همه داریم همدیگر را خراب می‌کنیم. این چه بساطی است، یکی مجلس، یکی صدا و سیما و یکی دولت را دراز می‌کند و دیگر چیزی باقی نمی‌ماند.

جلالی خاطرنشان کرد: ما باید این را بررسی کنیم که آیا رفتار نماینده درست بوده؟ آیا می‌توانسته وارد شود و آیا رفتار مراجعه کننده درست بوده یا خیر؟ اینها باید کنار هم دیده شود و این بحث‌ها در جلسه غیرعلنی صبح امروز تا حدودی انجام شد.

جلالی با بیان اینکه بردن این مسائل به سمت موضوعات قومیتی و مذهبی کار غلطی است، تاکید کرد:‌ در داخل مجلس چنین نگاهی وجود ندارد. زمانی معارفه آقای هاشمی وزیر کشور و تودیع آقای پورمحمدی بود. ما به وزارت کشور رفته بودیم و در ردیف دوم نشسته بودیم. یکی از نمایندگان اهل تسنن در ردیف اول نشست و در میانه برنامه از ایشان خواستند به ردیف دیگری برود. ما نمایندگان از آن جلسه به اتفاق خارج شدیم و اعتراضمان رسانه‌ای شد. آقای وزیر هم ما را به جلسه برگرداند و در ردیف اول نشاند. در واقع جایگاه نماینده و مجلس برای ما مهم است. ما باید مدافع ارکان حاکمیتی کشور باشیم و البته رفتار غلط ما هم باید حتما مورد نقد قرار گیرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در ادامه در پاسخ به سوالی گفت: ما در حال بررسی موضوع بنزین هستیم و روی این موضوع وقت می‌گذاریم. هفته دیگر هم با معاون اول رئیس جمهور جلسه داریم و طرح‌مان را مطرح خواهیم کرد. البته در حال حاضر در لایحه بودجه بنزین به روال فعلی است تا اینکه در ارکان حاکمیت به تصمیمی برسیم و در این باره اجماع شود.

جلالی یادآور شد: ما داریم روی دستور رهبری کار می‌کنیم که چشم انداز ۲۰ ساله مشخص شود و ساختار بودجه کشور اصلاح شود. اینها قدری زمان بر است و ما نیاز داریم با زمان بیشتری پیش برویم. زیرا با عجله نمی‌شود به تصمیم رسید و این موضوع پیچیدگی‌های زیادی دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه فعلا در دستور کار است این است که بودجه با دو سقف اولیه و ثانویه بسته شود و امیدواریم ظرف هفته آینده لایحه تقدیم مجلس شود اما نهایتا شورای هماهنگی به کار خود در اجرای دستورات رهبری ادامه خواهد داد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین