|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۸
کد خبر: ۲۴۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰
دادگاه قانون اساسی آلمان روز سه شنبه شکایت حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» علیه دولت «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور را در مورد سیاست های مهاجرتی رد کرد.
 دادگاه قانون اساسی آلمان روز سه شنبه شکایت حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» علیه دولت «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور را در مورد سیاست های مهاجرتی رد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین، این دادگاه عالی اعلام کرد که حزب آلترناتیو برای آلمان، در اثبات این مساله که تصمیم مرکل برای باز کردن مرزهای این کشور به روی آوارگان و مهاجران در سال 2015 بدون جلب موافقت پارلمان بوده، شکست خورده است.
تصمیم دادگاه مزبور، ضربه ای به حزب آلترناتیو برای آلمان، است که بشدت نسبت به سیاست مهاجرتی مرکل معترض است.
این رویکرد حزب آلترناتیو به این حزب کمک کرد برای نخستین بار در جریان انتخابات سپتامبر 2017، چند کرسی پارلمان ملی آلمان را به دست آورد.
حزب آلترناتیو از مقام های آلمان خواسته است پناهجویان را به کشورهایشان بازگرداند؛بسیاری از این پناهجویان سوری هستند که از کشورهای حوزه بالکان به آلمان راه یافته اند.
حزب یاد شده همچنین اعلام کرده است که دولت باید موافقت پارلمان را برای بازگشایی مرزها به روی پناهجویان کسب می کرد.
این حزب از دادگاه قانون اساسی آلمان خواسته بود برای توجیه تصمیم مرکل در مورد پناهجویان، اعلام کند جلب رضایت پارلمان این کشور ضرورت داشته است.
دادگاه قانون اساسی با استدلال مطرح شده از سوی حزب آلترناتیو برای آلمان مخالفت کرده است.
صدراعظم آلمان در سال 2015 سیاست های درهای باز به روی مهاجران را به اجرا گذاشت؛ سیاستی که از محبوبیت وی در آلمان کاست و به شکست این سیاستمدار در رشته انتخابات منطقه ای منجر شد.
وی، سرانجام تصمیم گرفت از رهبری حزب دمکرات مسیحی آلمان کناره گیری کند. مرکل قصد دارد تا انتخابات بعدی فدرال آلمان در سال 2021، در مقام صدراعظمی کشور بماند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین