|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۲
کد خبر: ۲۴۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵
در شرایط کنونی کارخانجات صنعت فولاد زیر 2میلیون تن توجیه اقتصادی ندارند/پروژه های صنعتی احتیاج به فولادهای دیگری دارند.
یك كارگزار بورس كالا گفت: عراق و افغانستان بدترین بازارهای هدف شده اند.

ابوذر مشایخی، یك كارگزار بورس كالا اظهارداشت: صنعت فولاد کشور برای رقابت در بازارهای خارجی باید از توانایی و ظرفیت های منطقه ای خود استفاده کند،ایران به دلیل موقعیت خاص خود و همجواری با بازار مصرف بزرگ و عمده ای مانند کشورهای حوزه خلیج فارس که بشدت در حال توسعه و ساخت و ساز هستند و دو كشور در حال ساخت نظیر عراق و افغانستان می تواند بسیار پررنگ تر از گذشته عمل كند.

وی با بیان اینكه عراق و افغانستان بعد از عبور از تنش های سیاسی بدترین بازارهای هدف شده اند، گفت: هر چند نزدیکی بازار، نفوذ سیاسی و نزدیکی های تاریخی و فرهنگی حائز اهمیت است اما در بازار رقابتی فولاد بخصوص با وجود رقبای قدرت مندی چون ترکیه در منطقه و چین شرکت ها باید علاوه بر بالابردن ظرفیت تولید و سرمایه گذاری جهت بهینه کردن تولیدات قدرت رقابت پذیری خود را بالا ببرند.

مشایخی با بیان اینكه در شرایط کنونی کارخانجات صنعت فولاد زیر 2میلیون تن توجیه اقتصادی ندارند نیز گفت: این واحدها توان رقابت در بازارها را ندارند. کارخانجاتی که ظرفیت تولید بالایی نداشته باشند از گردونه این صنعت خارج میشوند این مورد هم در مورد صنایع تولید کننده فولاد خام صدق میکند و هم پروفیل سازی ها.

وی ادامه داد: در مورد کیفیت فولاد هم اکثر پروژه های عمرانی در منطقه نیاز به فولاد با کیفیت تری دارند مانند پروفیل های آلیاژی، چرا که برای افزایش عمراین پروژه ها سعی در استفاده از فولادهای بهتر و با کیفیت تری می شود. مثلا در امارات در پروژ های بزرگ اصولا کمتر از فولاد ساختمانی st37صرف استفاده میشود.و پروژه های صنعتی احتیاج به فولادهای دیگری دارند.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین