|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۲۴۳۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳
امروز نرخ ارز و به‌ویژه دلار همانند روزهای اخیر روند کاهش داشت، ولی قیمت انواع سکه و طلا در بازار نسبت به دیروز تغییر محسوسی نداشت.
 امروز نرخ ارز و به‌ویژه دلار همانند روزهای اخیر روند کاهش داشت، ولی قیمت انواع سکه و طلا در بازار نسبت به دیروز تغییر محسوسی نداشت.

به گزارش ایسنا، امروز قیمت هر عدد سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به سه میلیون و ۴۳۰ هزار تومان (۱۰ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز) و سکه طرح قدیم به سه میلیون و ۲۵۰ هزار تومان (۱۸۰ هزار تومان کمتر از دیروز)‌ رسید. همچنین نیم سکه یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان (بدون تغییر)، ربع سکه یک میلیون و ۴۰ هزار تومان (۱۶۰ هزار تومان کمتر از دیروز) و سکه یک گرمی ۶۴۰ هزار تومان (بدون تغییر) معامله شد.

نرخ انس جهانی طلا نیز امروز روند کاهشی داشت و به ۱۲۴۰ دلار (بدون تغییر) رسید. هر مثقال طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۳۳۰ هزار تومان (۲۹ هزار تومان بیشتر از دیروز) هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۳۰۲ هزار تومان (بدون تغییر) قیمت‌گذاری شد.

البته کارشناسان معتقدند که امید به کاهش قیمت‌ها در بازار همچنان وجود دارد. رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران در این باره اظهار کرد که با وجود افزایش نسبی قیمت سکه و طلا در بازار امروز تهران که ناشی از دلایل و عوامل داخلی بوده است، عزم و اراده مسئولان بر این است که تا جایی که ممکن است قیمت‌ها را در راستای کاهش آن تا رسیدن به نرخ واقعی کنترل کنند و بنابراین همچنان امید ارزانی قیمت در این بازار وجود دارد.

نرخ خرید دلار در بانک‌ها  ۹۹۰۰ تومان

بانک‌ها امروز نرخ خرید تمامی ارزهای مهم را کاهش دادند؛ به طوری‌که تا ساعت ۱۳ امروز هر دلار آمریکا را ۹۹۰۰ تومان (۵ تومان کمتر از دیروز) خریدند. همچنین نرخ خرید یورو نیز نسبت به روز گذشته کاهشی بود و به ۱۱ هزار و ۱۹۷ تومان (۵ تومان کمتر از دیروز) رسید. امروز قیمت خرید پوند نیز در بانک‌ها ۱۲ هزار و ۴۵۷ تومان (۲۵۷ تومان کمتر از دیروز) بود.

همچنین بر اساس اعلام صرافی‌ها، نرخ فروش لیر امروز در بازار غیر رسمی ۲۰۱۲ تومان (۵۵ تومان کمتر از دیروز)، نرخ فروش درهم ۲۷۵۶ تومان (۷۵ تومان کمتر از دیروز) و نرخ فروش پوند نیز ۱۲ هزار و ۸۲۵ تومان (۳۸۴ تومان کمتر از دیروز) بوده است.

بر اساس این گزارش، نرخ ارز امروز در بازار آزاد نیز اندکی با کاهش همراه بوده است.

از سوی دیگر بانک‌ها در صورت کامل بودن مدارک مسافران، برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع تا سقف ۵۰۰ یورو و برای سایر کشورها تا سقف ۱۰۰۰ یورو ارز مسافرتی به آن‌ها می‌فروشند که بر اساس اعلام بانک‌ها، امروز هر یورو مسافرتی ۱۱ هزار و ۵۲۵ تومان (۵ تومان کمتر از دیروز) قیمت داشت که این رقم با احتساب کارمزد به حدود ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان (بدون تغییر) می‌رسید.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین