|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۲۴۳۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه مخدوش کنندگان جایگاه و دیدگاه مقام معظم رهبری در پیشگاه خدا و مردم مسئول هستند، اظهار کرد: رهبری خط قرمز امامان جمعه محسوب می شود و به غیر از آن امر دیگری نیست زیرا رهبری خط قرمز اسلام و ارزش های اسلامی است.
  نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت گفت: رهبری خط قرمز امامان جمعه است و به غیر از آن امر دیگری نیست زیرا رهبری، خط قرمز اسلام و ارزش های اسلامی است.

 آیت الله رسول فلاحتی روز دوشنبه در مراسم معارفه مسئول جدید دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان اظهار کرد: نمازجمعه از یادگارهای امام راحل محسوب می شود و در طول پس از انقلاب اسلامی جایگاه خوبی در نظام اسلامی پیدا کرده است.

وی به اهمیت نمازجمعه برای تمام اقشار جامعه اشاره کرد و افزود: نمازجمعه از جایگاه بسیار نورانی برخوردار است و تمام مسائل استانی، شهرستانی و بخشی باید تحت زعامت امام جمعه پیگیری برطرف شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه حراست از جایگاه نمازجمعه حائز اهمیت است، تصریح کرد: امامان جمعه نیازمند پشتیبانی به ویژه حمایت معنوی از طرف مسئولان مربوطه هستند.

آیت الله فلاحتی به افترا و حمله دشمن نسبت به چهره های مردمی به ویژه امامان جمعه اشاره کرد و گفت: امامان جمعه تمام سختی ها را تحمل می کنند.

وی با تاکید بر تبیین اهداف انقلاب اسلامی و دیدگاه های مقام معظم رهبری توسط امامان جمعه، بیان کرد: امروز رهبر فرزانه انقلاب در تمام عرصه ها دیدگاه دارند و باید برای تبیین آن تلاش کنیم.
نماینده ولی فقیه در گیلان، شناخت عمیق از اندیشه مقام معظم رهبری توسط امامان جمعه را مهم دانست و خاطرنشان کرد: تمام خطوط باید به رهبر معظم انقلاب ختم شود و نباید به هیچ بهانه ای این امر را فراموش کنیم.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه مخدوش کنندگان جایگاه و دیدگاه مقام معظم رهبری در پیشگاه خدا و مردم مسئول هستند، اظهار کرد: رهبری خط قرمز امامان جمعه محسوب می شود و به غیر از آن امر دیگری نیست زیرا رهبری خط قرمز اسلام و ارزش های اسلامی است.

**نمازجمعه قلب فرهنگی و قرارگاه بصیرت جامعه است

معاون اجرایی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نیز در مراسم مذکور نهاد نمازجمعه را الهی و سیاسی توصیف کرد و گفت: نمازجمعه نهادی پر ارزش و کارآمد برای اداره جامعه بشری است.
حجت الاسلام والمسلمین مهدی رحمانی، نمازجمعه را قلب فرهنگی و قرارگاه تقوا، بصیرت و اخلاق عنوان کرد و افزود: تمام برنامه ها باید به طرف هدف مذکور هدایت شود و در این صورت می توانیم به کرامت برسیم.

وی از ترسیم راهبردهای شش گانه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خبر داد و بیان کرد: به زودی راهبردهای مذکور به امامان جمعه ابلاغ می شود و به طرف تحولی شکوهمند برای شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خواهیم رفت.

**نمازجمعه از مولفه های مهم سیاسی و اجتماعی نظام جمهوری اسلامی است
مسئول جدید دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان نیز در مراسم مذکور با اشاره به پایه گذاری انقلاب اسلامی توسط امام(ره)، اظهار کرد: ۴۰ سال از انقلاب اسلامی تحت زعامت امام راحل و مقام معظم رهبری سپری شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ولی الله عادلی بر ارتقای کمی و کیفی و شکوفایی پایگاه های نمازجمعه با تلاش ائمه جمعه تاکید کرد و افزود: نمازجمعه باید در اوج کیفیت باشد.

وی با بیان اینکه نمازجمعه یکی از مهم ترین مولفه های سیاسی و اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: تا سال ۱۴۰۴طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری جایگاه نمازجمعه باید یادآور سیمای باشکوه، بصیرت، ذکر و اخلاق در افکار عمومی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی نژاد مسئول سابق دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان نیز در مراسم تکریم خود گفت: اگر حق نمازجمعه آن طور که خدا خواسته ادا شود، بسیاری از کاستی های جامعه برطرف می شود ضمن اینکه نمازجمعه عنصر بی بدیل برای نجات جامعه است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین