کد خبر: ۲۴۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
وزیر نفت کشورمان حجم روابط اقتصادی میان ایران و روسیه را در سال گذشته در حد انتظار ندانست و گفت: در سال 1392 حجم روابط تجاری دو کشور معادل یک میلیارد و 500 میلیون دلار بود که با تلاش های صورت گرفته قابلیت افزایش آن به میزان بیش از 10 برابر وجود دارد.
بیژن زنگنه عصر سه شنبه در نشست هیات تجاری ایران و روسیه که با حضور وزیر انرژی روسیه و جمعی از فعالان اقتصادی دو کشور در اتاق ایران برگزار شد، تصریح کرد: به بازرگانان و فعالان اقتصادی ایران توصیه می شود از ظرفیت های اقتصادی موجود در روسیه نهایت استفاده را ببرند.

وی اظهار داشت: سیاست دولت و نظام در همکاری اقتصادی با روسیه برقراری روابط راهبردی است که امیدواریم براساس توافقات چند ماه اخیر، در روابط اقتصادی دو کشور جهش بزرگی اتفاق افتد.

زنگنه با بیان اینکه رییسان جمهور دو کشور جهت افزایش روابط تجاری تدابیر ویژه ای را اتخاذ کرده اند، گفت: در پی مذاکرات صورت گرفته فرصت و بستر مناسبی برای توسعه روابط میان دو کشور فراهم شده است.

وی روسیه را بازار بزرگی برای ایران توصیف کرد و افزود: این کشور بازاری با تقاضای زیاد و رشد اقتصادی سریع دارد و ایران کالاها و خدمات زیادی با کیفیت مناسب و در سطح استانداردهای بین المللی دارد که می تواند پاسخگوی بخشی از نیاز این بازار باشد.

به گفته رییس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و روسیه، در یادداشت تفاهمی که روز جاری بین دو کشور به عنوان نتیجه کمیسیون مشترک به امضا می رسد، سعی شده مشکلات حل شود.

زنگنه سپس این همایش را فرصتی برشمرد تا بازرگانان و فعالان اقتصادی دو کشور برقراری روابط را دنبال کنند تا همکاری های بازرگانی و اقتصادی ایران و روسیه بیش از پیش توسعه یابد.

وزیر نفت در پایان گفت: زیربناها و زیرساخت های خوبی برای توسعه روابط ایجاد شده که باید از سوی بخش خصوصی دو کشور مورد استفاده قرار گیرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین