|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
در این نشست انصاریان ناظر کیفی فیلمنامه درباره لوکیشن هایی که قرار است "کیمیا" در آن تولید شود، اظهار کرد: مهم‌ترین نگرانی، تعدد لوکیشن‌های این کار است که احتمال دارد روند تولید را طولانی و عوامل را خسته کند.
تدبیر و امید"کیمیا" قرار است ماه رمضان سال آینده هر شب روی آنتن شبکه دو سیما برود و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پخش هر شب این سریال تا هفته دفاع مقدس سال 93 ادامه خواهد داشت.

طولانی‌ترین مجموعه تلویزیونی تاریخ تلویزیون ایران داستان زندگی دختری به نام کیمیاست که در سه مقطع تاریخی پیش از پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و زمان حاضر روایت می‌شود و تصویربرداری آن از مهر انجام خواهد شد.

"کیمیا" قرار است ماه رمضان سال آینده هر شب روی آنتن شبکه دو سیما برود و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پخش هر شب این سریال تا هفته دفاع مقدس سال 93 ادامه خواهد داشت.

در نشستی که مدتی پیش میان علی دارابی معاون سیما و عوامل تولید کننده مجموعه تلویزیونی "کیمیا" که قرار است از مهر ماه کلید بخورد، برگزار شد، ابتدا معصومه آشتیانی‌زاد، مشاور امور زنان و خانواده معاون سیما که اکنون مشاور این پروژه هم هست، گفت که 73 قسمت از این فیلمنامه را که تاکنون نوشته شده، چند بار با دقت مطالعه کرده و با اشاره به قدرت قلم بهبهانی‌نیا نویسنده این فیلمنامه مواردی را یادآور شد و گفت: چهار دهه قبل خانواده متوسط ایرانی از وسایلی همچون مبلمان و تخت و سایر تجملات امروزی استفاده نمی‌کردند و باید ارزش ساده زیستی نه تنها در آن برهه بلکه در زمان حاضر نیز به تصویر کشیده شود.

آشتیانی زاد همچنین بر به تصویر کشیدن سلامت زن ایرانی در این مجموعه تاکید کرد و گفت: باید از صحنه‌های دلخراش و شیون های بیش از حد کاست چون در واقعیت هم، مادران و زنانی که در دوران انقلاب و دفاع مقدس فرزندان و همسران‌شان را راهی میدان نبرد می‌کردند، حتی در زمان شنیدن خبر شهادت، جراحت و یا اسارت آنها تصویر با صلابتی از استقامت خود به نمایش می‌گذاشتند.

در این نشست انصاریان ناظر کیفی فیلمنامه درباره لوکیشن هایی که قرار است "کیمیا" در آن تولید شود، اظهار کرد: مهم‌ترین نگرانی، تعدد لوکیشن‌های این کار است که احتمال دارد روند تولید را طولانی و عوامل را خسته کند.

دارابی در پاسخ ناظر کیفی با اشاره به اینکه تیم تولید کننده "مادرانه"، آن را در فرصت کوتاهی آماده کردند و روی آنتن بردند، گفت: سریال 30 قسمتی "مادرانه" هم در 80 لوکیشن تصویربرداری شد درحالیکه می‌توانست تعداد لوکیشن‌ها را به فضاهای کمتری محدود کرد.

محمدرضا شفیعی تهیه کننده "مادارنه" هم در ادامه با اشاره به همکاری خود با جواد افشار درباره او اظهار کرد: جواد افشار کارگردان متعهد و دغدغه‌مند انقلاب و ارزش‌های اسلامی ایرانی است که  به درجه جانبازی هم نائل شده است.

درخواست‌های شفیعی در این نشست برای مسایل و مشکلات تولید "کیمیا" با حمایت دارابی مواجه شد و مهمترین آنها همکاری برخی دستگاه‌ها و نهادها برای تأمین لوکیشن و فضاسازی مناسب برای سریال بود.

تهیه کننده "مادرانه" درباره روند تولید "کیمیا" گزارش داد: در طول دو سال مرحله پیش تولید این سریال، تیم تولید آمادگی بسیار خوبی را برای شروع تصویربرداری فراهم کرده است. از جمله اینکه 73 قسمت فیلمنامه یعنی تا پایان فاز دوم نوشته و بازبینی شده است و متناسب با آن آماده‌سازی لوکیشن‌ها نیز در حال انجام است.

این تهیه کننده ادامه داد: 90 درصد عوامل پشت دوربین را تعیین کردیم اما هنوز درباره قرارداد بازیگرها به تصمیم نهایی نرسیده‌ایم.

جواد افشار نگاه ویژه و اهمیت بالای معاونت سیما را برای این مجموعه تلویزیونی مهر سنگینی بر مسئولیتش عنوان کرد و گفت: اهمیت پرداخت مناسب به سبک زندگی ایرانی اسلامی و تصویر الگوی مناسبی از زن مسلمان ایرانی در جایگاه خانوادگی و اجتماعی علاوه بر طولانی کردن کار، اهمیت و حساسیت آن را نیز بسیار بالا می برد.

تعیین زمان مناسب برای پخش سریال با موافقت معاون سیما برای ماه رمضان 93، اعلام شد.

در پایان جلسه علی دارابی، معاون سیما خاطرنشان کرد: از ایده اولیه این طرح تا انتخاب عوامل و شبکه پخش کننده را بر اساس دغدغه اصلی و شخصی‌ام انجام دادم و از همه ظرفیت سیما برای به سرانجام رسیدن این دغدغه استفاده خواهیم کرد تا یک خانواده طراز اسلامی ایرانی را به تصویر بکشیم. در این سریال باید اقتدار، غیرت و صلابت زن مسلمان ایرانی را به نمایش بکشیم و نقش او را در تحکیم جایگاه خانواده تصویر کنیم.

معاون سیما از عوامل تولید این مجموعه خواست مجموعه تلویزیونی "سال‌های دور از خانه" را دوباره مرور کنند و این بار به نکات تربیتی که ریزبینانه و با ظرافت در مورد خانواده به آنها با نگاه حرفه‌ای پرداخت شده توجه کنند.

دارابی به موضوع آماده بودن فیلمنامه پیش از شروع تصویربرداری اشاره کرد و گفت: این موضوع تاکید مهمی در کاهش هزینه‌های تولید و مهمتر از همه در ارتقاء کیفیت کار خواهد داشت.

معاون سیما از عوامل تولید خواست، همه جدیت و حمیت خود را برای ساخت یک مجموعه جذاب دیدنی و ماندگار در تاریخ تلویزیون ایران به کار ببندند.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین