|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۲
کد خبر: ۲۴۳۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
در خارطوم شهروندان سودانی برای ساعت‌های طولانی مقابل پمپ بنزین‌ها منتظر می‌مانند و در محله‌های مسکونی نیز اعضای خانواده‌ها برای خرید نان صف‌های طولانی تشکیل می‌دهند.
 صدها تن از دانش‌آموز سودانی تظاهراتی در اعتراض به گرانی کالاها در دو شهر الفاشر در اقلیم ملتهب دارفور در غرب و الدمازین مرکز ایالت نیل آبی در جنوب شرق خاطروم برگزار کردند.

این تظاهرات زمانی صورت گرفته که مناطق مختلف سودان شاهد کمبود سوخت و نان است.

در خارطوم شهروندان سودانی برای ساعت‌های طولانی مقابل پمپ بنزین‌ها منتظر می‌مانند و در محله‌های مسکونی نیز اعضای خانواده‌ها برای خرید نان صف‌های طولانی تشکیل می‌دهند.

قیمت ‌مواد غذایی در دوره اخیر ۶۰ درصد افزایش یافته و براساس گزارش‌های دولتی میانگین تورم در ماه نوامبر ۶۸.۹۳ درصد بود.

یکی از شاهدان شهر "الفاشر" در تماس تلفنی با این خبرگزای که خواست نامش فاش نشود، گفت: حدود ۳۰۰ دانش‌آموز از شش دبیرستان لاستیک‌های قدیمی و ریشه درختان را در مسیری که مرکز این شهر را به جنوبش متصل می‌کند، آتش زدند و شعارهایی از قبیل "نه گرسنگی، نه گرانی" سر دادند.

در همین راستا، عبدالقادر محمد، از اهالی "الدمازین" (واقع در ۸۰۰ کیلومتری جنوب شرق پایتخت سودان)  در گفت‌وگوی تلفنی با خبرگزاری فرانسه گفت: حدود ۵۰۰ تن از  دانش آموزان دبیرستان‌ها در اعتراض به گرانی تظاهرات کردند و شعارهایی علیه گرانی سر دادند و نیروهای پلیس سودان با استفاده از باتوم آن‌ها را متفرق کردند.

شاهد دیگری تاکید کرد که این شهر شاهد کمبود شدید سوخت و کمبود نان است.

ارزش پوند سودان در مقابل ارزهای خارجی به خاطر کمبود ارزهای خارجی در بانک مرکزی سودان کاهش یافته است.

طبق گزارش عفو بین‌الملل، در سال ۲۰۱۳ میلادی حدود ۲۰۰ تن از شهروندان سودانی هنگامی که اعتراضات علیه افزایش قیمت‌های سوخت آغاز شد، کشته شدند، این در حالی است که دولت سودان تعداد کشته‌شدگان را ۸۰ تن اعلام کرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین