|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۸
کد خبر: ۲۴۳۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
یک شهروند دیگر ساوجی نیز گفت: کام مردم در روزهای منتهی به شب یلدا با رشد نجومی قیمت ها تلخ شده است و مردم مجبورند برای پذیرایی از مهمانان و خانواده خود به سمت خرید اقلام نامرغوب با قیمت به مراتب کمتر روی بیاورند.
 یلدا درازترین شب سال در راه است، عروس پاییز لباس هزار رنگش را در شب یلدا عوض می ‌ کند و جامه سفید برفی ‌ اش را بر تن می ‌ کند. یلدا شب دوستی و صفا و یکرنگی، شب لبخند و حافظ خوانی است. به رسم سنت حسنه ایرانیان در درازترین شب سال سرمای یلدا در گرمای خانواده ‌ ها رنگ می ‌ بازد.

چند روزی بیشتر به شب یلدا، این آئین سنتی ایرانیان که نشان از صفا، صمیمت، مهمان نوازی و البته صله رحم دارد باقی نمانده است. همیشه چند روز مانده به یلدا ایران تکانی می خورد، مردم به جنب و جوش می افتند تا به این بهانه مبارک از روی شادمانی خرید کنند، از این مغازه به آن مغازه بروند و یلدا مبارکی بگویند و انار و هندوانه و آجیل به خانه ببرند، اما امسال طعم شب یلدای ایرانی طعم گرانی است، قدرت خرید مردم کاهش یافته و بازار یلدا خلوت است، اما مردم همچنان بی تاب یلدا هستند و گرانی بازار گذر از این بی تابی را سخت می کند.

اگر این روزها گشتی در بازار زده باشید و نگاهی به قیمت‌ها انداخته باشید خواهید دید که افزایش چندبرابری قیمت کالاها بویژه آجیل، خشکبار، شیرینی، مرغ و گوشت و ... نگران کننده است و چه بسا بسیاری از خانواده‌ها بویژه اقشار کم درآمد از خرید این اقلام با قیمت‌هایی که در بازار عرضه می‌شود، منصرف شوند و یلدا را دیگرگونه سر کنند.

... چه برسد به مهمانی!

یک شهروند ساوجی با انتقاد از قیمت بالای کالاهای اساسی گفت: چرا مسئولان با گرانفروشان برخورد نمی کنند. چرا باید افزایش قیمت ها توان خرید مردم را کاهش دهد.

"سیدآقامیر هاشمی" گفت: گرانی در بازار به حدی رسیده است که مردم دیگر قادر به خرید نیازهای اولیه خود نیز نیستند. بسیاری از مردم در حالت معمول هم توان خرید میوه، گوشت، مرغ و ... را ندارند چه برسد که بخواهند در شب یلدا با این وضعیت گرانی اقدام به خرید ویژه کنند و مهمانی بدهند.

وی افزود: قیمت ها به قدری بالاست که یک کارگر با حقوق حداقلی باید برای خرید چند کیلو میوه، آجیل، هندوانه، مرغ، برنج برای شب یلدای یک خانواده چهار نفره حدود یک سوم حقوق خود را پرداخت کند. به نظر شما آیا چنین کارگری قدرت خرید خواهد داشت و اگر بخواهد این میزان هزینه کند برای روزهای باقیمانده تا پایان ماه باید گرسنه بماند تا وقتی حقوق دریافت کند.

هاشمی تصریح کرد: گرانی و تورم بیشتر سرپرستان خانواده را شرمنده زن و بچه کرده است و در ساوه که بیشتر جمعیت آن را کارگران تشکیل داده اند این روزها گرانی بازار چیزی جز شرمساری و خجالت زدگی در برابر خانواده چیزی برای کارگران ندارد.

دلار کوتاه آمد، بازار نه

یک شهروند دیگر ساوجی نیز گفت: کام مردم در روزهای منتهی به شب یلدا با رشد نجومی قیمت ها تلخ شده است و مردم مجبورند برای پذیرایی از مهمانان و خانواده خود به سمت خرید اقلام نامرغوب با قیمت به مراتب کمتر روی بیاورند.

محمدتقی خادمی افزود: خیلی از افراد وقتی قیمت‌ها را می بینید خیلی آرام و بی صدا از جلوی مغازه‌ها عبور می کنند چرا که فروشندگان در چنین بازاری حتی حاضر نیستند جنس خود را به صورت نسیه و عاریه به خریدار بدهند. چنین وضعیتی برای مردم غیرقابل تحمل است و سروصدای همه درآمده است.

وی بیان کرد: مردم چاره ای ندارند چرا که در طول سال همین یک شب است که همه فامیل دور هم جمع می شوند بنابراین ناچارند به هر طریقی که شده است مایحتاج این شب را به هر قیمتی که هست تهیه کنند.

خادمی از مسئولان خواست که برای رسیدن بازار به قیمت تعادلی چاره اندیشی کنند و این سئوال را از مسئولان پرسید که چرا با افت نرخ دلار شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار نیستیم و باید اهرم های نظارتی برای رسیدن بازار به تعادل تقویت شود.

یلدا بهانه ای برای گرانفروشی/خرید اجناس گرانقیمت برای حفظ آبرو!

یک شهروند دیگر اراکی نیز گفت: اگر چشم و هم چشمی‌ها نبود هیچ کس حاضر به خرید از بازاری که قیمت‌های آن به طرز فجیعی گران شده است نمی شد. چه کنیم که برای حفظ آبرو پیش مهمان و نیز چشم و هم چشمی مجبور به خرید از چنین بازاری برای شب یلدا هستیم.

مجتبی سبحانی افزود: چندماهی است که شاهد افزایش قیمت‌ها بویژه در حوزه نیازهای اولیه معیشتی مردم هستیم و کافی است که مناسبت هایی مانند جشن‌ها، عروسی ‌ ها، شب یلدا، شب عید و ... هم پیش بیاید که بهانه‌ای برای افزایش بیشتر قیمت‌هاست و داستان تکراری افزایش قیمت‌ها را در این مناسبت ها شاهد باشیم.

وی بیان کرد: وضعیت قیمت‌ها به گونه ‌ ای شده که مردم ترجیح می دهند کالاهایی نظیر آجیل که قیمت های بالایی دارند را از سفره شب یلدای خود حذف کنند.

به گزارش ایسنا، مردم هرساله در خصوص قیمت های عجیب مایحتاج شب یلدا اظهار نارضایتی می کنند ولی امسال شرایط به گونه دیگری است و شاهد چندبرابری شدن قیمت ها که گفته می شود ناشی از نوسانات قیمت ارز و تغییر برخی سیاست گذاری‌ها در عرصه تجارت خارجی است، هستیم که با تاثیر بر بازار انواع کالاها، موجب کاهش قدرت خرید مردم در این روزها و به تبع آن کاهش قدرت خرید در شب یلدا شده است.

میوه یکی از کالاهای پرمصرف شب یلدا به شمار می رود. گرچه این کالای پرمصرف به نسبت سایر اقلام شب یلدا نسبت به گذشته تغییر چندانی از لحاظ قیمت نداشته است اما رشد نرخ آن تا حدود 20 درصد نسبت به شب یلدای سال گذشته نشان از تب دار بودن بازار میوه دارد.

تب 20 درصدی بازار میوه

در همین رابطه رئیس اتحادیه صنفی میوه و تره‌بار شهرستان ساوه گفت: خوشبختانه کمبودی از نظر تامین میوه شب یلدا چه در بازار ساوه و چه در میادین میوه و تره بار سراسر کشور وجود ندارد و میوه به وفور به بازار عرضه می شود.

"سیدرضا ابطحی" با اشاره به افزایش قیمت میوه نسبت در چهار ماه اخیر افزود: طبیعتا در ایامی مانند شب یلدا به دلیل تقاضای بیشتر مردم شاهد افزایش نسبی قیمت ها نیز هستیم.

وی افزایش قیمت میوه را بسته به نوع میوه بین 10 الی 35 درصد اعلام کرد و گفت: به عنوان مثل هنداونه درجه یک در سال گذشته کیلویی 2500 تومان بوده و هم اکنون قیمت آن بین 3500 الی 4000 تومان است و قیمت هندوانه درجه دو نیز هزار تومان نسبت به این قیمت کمتر است.

ابطحی به قیمت مرکبات نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته لیموشیرین درجه یک کیلویی 2500 تومان به فروش می رسید و امسال تا چهار هزار تومان هم رسیده است. پرتقال درجه یک نیز کیلویی 5 هزار تومان عرضه می‌شود که نسبت به سال قبل کمتر از 10 درصد رشد داشته است اما سیب افزایش 20 الی30 درصدی دارد.

وی به قیمت مناسب انار ساوه نیز اشاره کرد و گفت: در طول دو سال گذشته انار ساوه به لحاظ سرمازدگی در بازار عرضه نشد اما امسال تا حدود 50 درصد ظرفیت بازار انار متعلق به انار ساوه است و با ورود انار ساوه به بازار پس از دو سال قیمت‌ها متعادل‌تر شده است به گونه ای انار درجه یک بین چهار تا 5500 تومان به فروش می‌رسد.

میوه فروش ها هم ریسک نمی کنند

ابطحی بیان کرد: بازار این روزهای میوه خیلی خوب نیست و فروشندگانی که سالهای قبل حجم قابل توجهی از میوه را در شب یلدا در غرفه های میادین میوه و تره بار عرضه می‌کردند اما امسال با افزایش قیمت ‌ ها قدرت ریسک پذیری خود را از دست داده اند چرا که رکود در بازار جدی است.

وی با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم گفت: در ساوه میوه‌های با کیفیت پائین کمتر مصرف می شود اما افزایش قیمت‌ها تاثیر زیادی در بازار میوه ندارد چرا که میوه جزو سبد اصلی مصرف خانواده‌هاست اما به دلیل افزایش قیمت سایر اقلام مانند آجیل و ... قدرت خرید مردم در شب یلدا کاهش پیدا کرده است به گونه ای که اگر در سال گذشت دو عدد هندوانه می خریدند امسال برای خرید اقلام مختلف مجبورند در خریدشان صرفه جویی کنند و مثلا یک عدد هندوانه بخرند.

رئیس اتحادیه صنف میوه و تره بار با اشاره به تقارن شب یلدا با اوج عرضه مرکبات اظهار کرد: از ماه آبان به بعد شاهد حجم بالای عرضه مرکبات به دلیل قرار گرفتن در فصل برداشت هستیم از این رو قیمت‌ها در شب یلدا متعادل و مناسب می شود.

وی در خصوص افزایش قیمت میوه ‌ های وارداتی مانند موز گفت: قیمت موز هم اکنون حدود 12 هزار تومان است و به دلیل افزایش قیمت دلار واردات آن مقرون به صرفه نبوده و توجیه اقتصادی ندارد در حالیکه قیمت موز در شب یلدای گذشته چهار هزار تومان بود که این رقم نشانگر رشد سه برابری یمت این میوه است.

وی با اشاره به واردات موز با دلار 15 هزار تومانی گفت: هم اکنون قیمت موز موجود در بازار برمبنای دلار 15 هزار تومانی محاسبه می شود و با توجه به اینکه اتمام موز وارد شده با دلار 15 هزار تومانی مدت زمانی طول می‌کشد، بدیهی است تاثیر کاهش قیمت دلار بر نرخ موز طی ماههای آینده و با خریدهای جدید صورت می گیرد.

ابطحی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود که شاهد کاهش قابل توجه استقبال از بازار میوه شب یلدا نباشیم چرا که مردم به دلیل خرابی زودرس میوه، طی دو روز آخر مانده به شب یلدا نسبت به خرید آن اقدام می کنند و اگر رکودی در بازار باشد گریبانگیر بازار سایر اقلام می شود.

آجیل و خشکبار درجه دو و سه سهم امسال یلدا

از دیگر کالاهای مصرفی در شب یلدا آجیل است گرچه تفاوت‌های جزئی بین آجیل شب یلدا با آجیل عید نوروز وجود دارد و در شب یلدا علاوه بر پسته، تخمه ژاپنی، بادام و ... مردم تمایل زیادی به خرید خشکبارهای دیگری نظیر گردو، کشمش ،میوه خشک شده، انجیر با مغز گردو، مویز خشک، برگه هلو، برگه زردآلو، توت، خرما، باسلق و ... دارند، اما قیمت‌های سرسام آور امسال، آجیل شب یلدا را زیر دندان گرانی قرار داده است و طعم تلخ گرانی آجیل و خشکبار اجازه چشیدن طعم شور و شیرین انواع آجیل و خشکبار را از قاطبه مردم گرفته است.

یک فروشنده آجیل و انواع خشکبار در ساوه با اشاره به افزایش قیمت آجیل نسبت به سال گذشته گفت: امسال به ناچار مجبور به عرضه آجیل و خشکبار درجه دو و سه هستیم چرا که قیمت‌ها به قدری گران است که جرات عرضه محصول درجه یک را نداریم.

"سعید خلیلی" در ادامه گفت: سال گذشته مرغوبترین پسته که پسته اکبری نام دارد با قیمتی بین 50 الی 60 هزار تومان عرضه می‌شد اما قیمت امسال این نوع پسته با افزایش سه برابری به بیش از 200 هزار تومان رسیده است و امسال مجبور شدیم از ارقام دیگری نظیر احمدآقایی و کله قوچی را که قیمتی بین 150 الی 180 هزار تومان دارد را عرضه کنیم.

وی به سرمازدگی باغات در سالجاری نیز اشاره کرد و گفت: گرانی اقلامی نظیر گردو و بادام ناشی از سرمازدگی باغات است و خرید این محصولات از شهرهای دیگر نیز به دلیل هزینه‌های جابجایی و حمل و نقل گران تمام می‌شود.

وی به افزایش قیمت کالاهای وارداتی نیز اشاره کرد و گفت: برخی خشکبار نظیر بادام هندی و ... که وارداتی است به دلیل افزایش قیمت دلار رشد سه برابری داشته اند. قیمت انواع کاکائو و شکلات که مواد اولیه آنها وارداتی است نیز با افزایش قیمت دو الی سه برابری مواجه شده است.

خلیلی اظهار کرد: تخمه ژاپنی نیز نسبت به سال قبل حدودا 10 درصد افزایش قیمت داشته است تخمه کدو نیز که سال گذشته کیلویی 25 هزار تومان بوده است امسال به 60 هزار تومان رسیده است. قیمت انواع شکلات مرغوب و گز که سال گذشته 25 هزار تومان بود امسال به 55 هزار تومان رسیده است.

کاهش 70 درصدی خرید آجیل/کاهش قیمت ‌ ها به یلدای 97 نمی رسد

وی با اشاره به آغاز خرید شب یلدا از دو هفته مانده به آخرین روز پائیز گفت: با وجود اینکه تنها پنج روز تا شب یلدا مانده است اما بازار آجیل شب یلدا به نسبت سال گذشته تا حدود 70 درصد با کاهش خرید مواجه است و این رویه ادامه خواهد داشت.

این فروشنده انواع آجیل و خشکبار در ادامه گفت: در سال گذشته که افزایش قیمت‌ها بسیار ناچیز بود به دلیل ضعیف بودن بنیه مالی مردم خیلی‌ها از خرید آجیل شب یلدا منصرف می‌شدند و به جای آن تنقلاتی نظیر چیپس، پفک، ویفر و ... خرید می‌کردند و طبیعتا امسال نیز وضعیت به همین منوال است چرا که قدرت خرید مردم تا حدود یک سوم کاهش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش قیمت ارز طی ماه‌های گذشته و عدم کاهش قیمت کالاها و مواد خوراکی گفت: عمده فروشان کالای خود را با دلار گران خریدند و مردم باید صبر کنند تا این کالای خریداری شده مثلا با قیمت دلار 15 هزار تومانی به فروش برسد، پس از آن اقدام به خرید کالا با دلار مثلا 9 هزار تومانی می شود و آن را روانه بازار می کنند، از این رو قطعا کاهش قیمت‌ها به شب یلدای امسال نخواهد رسید و مردم باید با همین قیمت‌ها اقدام به خرید کنند. البته برخی هم به دنبال سوء استفاده هستند که باید نظارت‌ها در این خصوص بیشتر شود.

افزایش 150 درصدی قیمت پسته

رئیس اتحادیه صنف قنادان و آجیل و خشکبار ساوه نیز با اشاره به افزایش بین 10 الی 50 درصدی قیمت آجیل، 150 درصدی پسته  و 20 درصدی انواع شکلات و شیرینی در شب یلدای امسال نسبت به سال گذشته گفت: با وجود اینکه قیمت‌ها افزایش بالایی داشته است اما هیچ کمبودی از نظر کالاهای شب عید در بازار وجود ندارد.

"رضا اسماعیلی" افزود: به دلیل گرانی بیش از حد قیمت آجیل و خشکبار و کاهش قدرت خرید مردم، از بازار آجیل استقبالی صورت نگرفته است و مردم هیچ انگیزه‌ای برای خرید آجیل شب یلدا ندارند.

وی بیان کرد: افرادی که به نوعی از قدرت خرید بهتری نسبت به سایر افراد برخوردار هستند اگر در سال گذشته به عنوان مثال سه کیلو آجیل خریداری می‌کردند این میزان در سال جاری به حدود یک کیلو رسیده است که نشان از کاهش یک سومی قدرت خرید مردم دارد.

اسماعیلی با اشاره به کنترل قیمت ها از سوی اتحادیه صنفی قنادان و آجیل گفت: همه روزه از لحاظ قیمت‌ها، موارد بهداشتی، نحوه عرضه و سایر موضوعات کنترل و نظارت لازم صورت می گیرد و چنانچه مردم شکایتی از واحدهای صنفی عرضه کننده آجیل و شیرینی دارند با واحد بازرسی اتاق اصناف و یا اداره صنعت، معدن وتجارت تماس حاصل فرمایند.

مسئول بازرسی اتاق اصناف ساوه نیز با اشاره به آغاز طرح بازرسی و کنترل بازار شب یلدا در این شهرستان از 15 آذرماه سال جاری گفت: این طرح تا پنجم دی ماه سال جاری با اولویت نظارت بر واحدهای عرضه کننده آجیل و خشکبار، شیرینی، میوه و سایر اقلام پر مصرف اجرایی شده است .

"مرتضی سعیدی" افزود: این طرح با توجه به فرا رسیدن این آیین سنتی و افزایش درخواست برای برخی از اقلام مصرفی با هدف جلوگیری از برخی سوءاستفاده‌های و امنیت بازار اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: در این طرح پنج تیم ثابت و سیار به صورت تمام وقت همراه با بازرسان اتحادیه‌های مربوطه بر نحوه ارائه خدمات، قیمت گذاری کالاها و کیفیت کالاها به صورت تخصصی نظارت می‌کنند .

رئیس اتاق اصناف شهرستان ساوه نیز با اشاره به اینکه هیچ کمبودی در تامین کالاهای مورد نیاز شب یلدا وجود ندارد، گفت: تنها مشکل امسال مردم افزایش بی سابقه قیمت کالاهاست.

گرانفروشی نیست، گرانی هست

"ابوالفضل سقایی" با تاکید بر اینکه گرانفروشی در بازار وجود ندارد اما اجناس گران هستند، گفت: بحث گرانفروشی با گرانی کالا تفاوت فاحش دارد چرا که اولا قیمت گذاری‌ها توسط صنوف شهرستانی صورت نمی‌گیرد بلکه در سطح کلان کشور انجام می‌شود و واحدهای صنفی نیز با قیمت مصوب عرضه می کنند و چنانچه تخلفی در خصوص افزایش جزئی قیمت ها نسبت به قیمت مصوب باشد آن وقت موضوع گرانفروشی مطرح می‌شود که از طریق دستگاهای نظارتی و تعزیراتی برخورد قانونی خواهد شد.

وی با تاکید مجدد بر اینکه بحث اصلی در بازار شب یلدای امسال گرانی است نه گرانفروشی، اظهار کرد: هر چقدر اجناس گران شود قدرت خرید مردم هم کاهش پیدا می‌کند و علاوه بر مشکلات اقتصادی که برای مردم به وجود می‌آید حتی خود صنوف و کاسبان بازار نیز متضرر می‌شوند. کاسب دوست ندارد که جنسش گران شود چرا که قدرت خرید مردم کاهش پیدا می‌کند و بازار خلوت می‌شود که موجب ضرر دهی کاسب خواهد شد.

سقایی تصریح کرد: بدنبال گرانی کالاها بویژه موادغذایی و خوراکی که در سبد اصلی روزانه مردم قرار دارد بازار شب یلدا با کاهش خرید و تقاضای مردم مواجه شده است و پیش بینی می‌شود که حتی در روز آخر که اوج خرید مردم باشد استقبال چندانی صورت نگیرد و بیشتر مردم به دنبال خرید میوه هستند که به نسبت سایر کالاها افزایش چندانی نداشته است.

وی در خصوص نامتعادل بودن قیمت برخی از کالاها در بازار نیز گفت: از طرفی مردم انتظار دارند که مثلا قیمت هندوانه کیلویی 800 تومان باشد یا مرغ از قرار کیلویی مثلا پنج هزار تومان عرضه شود که به نظر می‌رسد این انتظار نابجاست چرا که اگر کشاورزی هندوانه خود را به قیمت 800 تومان بفروشد بیچاره شده است و حتی هزینه برداشت و حمل و نقل محصول تولیدی را نیز بدست نمی‌آورد یا مثلا کاهش قیمت مرغ به زیر هفت هزار تومان برای تولید کننده مصیبت است و مردم باید به این موضوع نیز توجه داشته باشند. البته این را هم عرض کنم که افزایش به یکباره قیمت‌ها مخصوصا در ماههای اخیر مردم را با مشکلات جدی معیشتی مواجه کرده است و باید قیمت کالاهای پرمصرف موادغذایی و خوراکی یک قیمت متعادل باشد نه خیلی کم که تولید کننده متضرر شود و نه زیاد که قدرت خرید را از بین ببرد.

نمایشگاه شب یلدا مورد تایید اتاق اصناف نبود

رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی نیز گفت:  متاسفانه امسال در بازار آجیل شاهد افزایش قیمت چشمگیری هستیم که بخشی به دلیل مشکلات آب و هوایی و سرمازدگی است که منجر به کاهش تولید این کالا و جهش قیمت شده است و بخش دیگر افزایش قیمت، به التهابات بازار و نوسانات ارزی بر می‌گردد.

"جمشید زند" در خصوص قیمت میوه نیز گفت: خوشبختانه در خصوص قیمت میوه افزایش چندانی وجود ندارد هرچند برخی میوه‌های روز و باکیفیت مطلوب با افزایش قیمت نسبتا بالایی عرضه می شود اما در مجموع قیمت میوه جهشی نیست و با وجود نوسان قیمت‌ها مشکلی در تامین کالای مورد نیاز شب یلدا نیست.

وی به عدم توازن و همخوانی بین قیمت بازار و قدرت خرید و بنیه اقتصادی مردم به دلیل درآمد پائین اشاره کرد و گفت: به همین دلیل در بخش نظارتی امسال با یک پتانسیل چندبرابری نسبت به سال گذشته و افزایش نیروی انسانی به منظور کنترل بازار، کار نظارت و مدیریت بر عرضه و قیمت در بازار اراک آغاز شده است و ضمن رصد دقیق بازار شب یلدا با برپایی گشت‌های مشترک با تعزیرات حکومتی با هرگونه تخلف در بازار یلدا برخورد جدی خواهد شد.

زند در ادامه از مردم استان مرکزی خواست چنانچه تخلفی از واحدهای صنفی سراسر استان مشاهده کردند یا شکایتی داشتند با شماره تلفن 0863820 در تمامی شهرهای استان تماس حاصل کنند و مطمئن باشند که بازرسین اتاق اصناف با متخلفین برخورد خواهند کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه تمهیداتی برای عرضه مستقیم کالای شب یلدا اتخاذ شده است، گفت: اخیرا نمایشگاه عرضه مستقیم کالای شب یلدا در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی استان مرکزی در اراک برپا شد که این نمایشگاه حق عرضه کالای شب یلدا را نداشت و به هیچ عنوان مورد تائید اتاق اصناف نیست و هیچ نظارتی هم از سوی اتاق اصناف بر نحوه عملکرد نمایشگاه صورت نگرفت. کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه هیچگونه قیمت گذاری نشده و هیچ نظارت بهداشتی هم بر نحوه فعالیت آن صورت نگرفته است.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی به فروش های فوق العاده کسبه شهر اراک و بازار سایر شهرهای استان مرکزی در بازار شب یلدا اشاره کرد و گفت: فروش فوق العاده کسبه در ایامی نظیر شب یلدا در دستور کار کسبه است و مردم هم یقین داشته باشند که خریدشان از داخل شهر به مراتب یک خرید با قیمت مناسب، با کیفیت، بهداشتی و با نظارت است و چناچه تخلفی هم صورت گیرد قطعا برخورد خواهد شد اما در خصوص عرضه کالا در نمایشگاه استان هیچ نظارت قیمتی و بهداشتی صورت نمی‌گیرد و اتاق اصناف نیز هیچ مسئولیتی در این خصوص ندارد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین