|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۶
کد خبر: ۲۴۲۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
«جری موران» سناتور جمهوریخواه آمریکایی به عنوان رئیس این کمیته فرعی به همراه سناتور «ریچارد بلومنتال» بالاترین عضو دمکرات این کمیته، به طور مشترک با انتشار بیانیه ای از ارجاع پرونده به اف بی آی خبر دادند.
  کمیته فرعی مجلس سنای آمریکا به ریاست مشترک سناتورهای جمهوریخواه و دمکرات، خواستار رسیدگی به پرونده «لری نصار» پزشک پیشین و فاسد تیم ژیمناستیک این کشور توسط اداره پلیس فدرال (اف بی آی) شدند.

 خبرگزاری فرانسه روز شنبه نوشت: یک کمیته فرعی وابسته به مجلس سنای آمریکا از اف بی آی خواست تا تحقیقات خود را در خصوص «اظهارات اساسا کذب» «اسکات بلک مام» رئیس پیشین حوزه اجرایی کمیته ملی المپیک آمریکا در رابطه با پرونده سوء استفاده جنسی از ژیمناست های آمریکایی آغاز کند.

«جری موران» سناتور جمهوریخواه آمریکایی به عنوان رئیس این کمیته فرعی به همراه سناتور «ریچارد بلومنتال» بالاترین عضو دمکرات این کمیته، به طور مشترک با انتشار بیانیه ای از ارجاع پرونده به اف بی آی خبر دادند.

بدنبال انتشار گزارش انتقادی دوشنبه هفته گذشته در خصوص عدم واکنش سریع و مقتضی کمیته ملی المپیک آمریکا پس از نخستین هشدار در رابطه با اتهامات مطرح شده علیه «لری نصار» پزشک تیم ژیمناستیک این کشور در سال 2015، سناتورهای آمریکایی این اقدام را انجام دادند.
در واقع، براساس گزارشی که به دستور این نهاد و توسط شرکت حقوقی «روپس اند گری» واقع در بوستون تهیه شده است؛ کمیته ملی المپیک آمریکا به جای اقدام مقتضی در خصوص هشدار مذکور شروع به مخفی کردن جنایت های نصار کرده است؛ رسوایی که در اواخر سال 2016 به انظار عمومی راه یافت.

این سناتورها برای توضیح و توجیه درخواست خود از اف بی آی، به شهادت کتبی بلک مام در حضور این کمیته فرعی اشاره کرده اند؛ براساس شهادت بلک مام، او به محض آگاهی از اتهامات نصار در ژوییه 2015 که از طریق یک تماس تلفنی توسط «استیو پنی» رئیس وقت فدراسیون ژیمناستیک این کشور، به اطلاعش رسیده بوده؛ با هیاتی موسوم به «کارمندان ورزش امن» (هیاتی که ادعاهای سوء استفاده را مورد بررسی و تحقیق قرار می دهد)، به منظور بررسی موضوع تشکیل جلسه داده است.

اما سناتورها تاکید کرده اند که بازرسان مستقل هیچ مدرکی دال بر تشکیل جلسه توسط بلک مام یافت نشده است.

نصار در ژانویه سال جاری، به اتهام سوء استفاده جنسی از بیش از 10 ورزشکار جوان و تعرض به چندین تن دیگر، به 125 سال زندان محکوم شد و تلاش ها برای برقراری صلح بین معترضان و این نهاد از طریق واسطه، تاکنون بی ثمر بوده است.

لازم به ذکر است فدراسیون ژیمناستیک آمریکا اخیرا و به دنبال رسوایی های اخلاقی به بار آمده مرتبط با پرونده نصار اعلام ورشکستگی کرد؛ در واقع «کاترین کارسون» رئیس تازه منصوب شده فدراسیون ژیمناستیک آمریکا، اعلام ورشکستگی را در مقایسه با تلاش در جهت اجتناب از پرداخت غرامت به قربانیان پرونده نصار، راهکار مناسب تری دانست؛ به عبارت دیگر، کارسون امیدوار است تا غرامت های مذکور توسط شرکت بیمه گذار این نهاد پرداخت شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین