|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۴۲۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی با اشاره به برنامه دو کره برای راه اندازی خط هوایی مشترک گزارش کرد مسئولان دو کره برای تحقق این موضوع یک نشست ویژه تشکیل داده اند.
 خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی با اشاره به برنامه دو کره برای راه اندازی خط هوایی مشترک گزارش کرد مسئولان دو کره برای تحقق این موضوع یک نشست ویژه تشکیل داده اند.

به گزارش ایرنا، این خبرگزاری گزارش کرد راه اندازی خط هوایی میان دو کره همزمان با تلاش های دو کشور برای ایجاد خطوط ریلی و زمینی، ضربه دیگری به سیاست های آمریکا برای اجرای تحریم ها علیه کره شمالی است.

در شرایطی که آمریکایی ها به طور جدی با طرح های ریلی میان دو کره مخالفت کرده اند، نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی کشوری که اتحاد نظامی و سیاسی اش با آمریکا هر روز سست تر می شود، از تشکیل نشست ایجاد خط هوایی دو کره خبر داده است.

این نهاد در بیانیه ای آورده است نشست را شورای عالی امنیت ملی کره جنوبی برگزار کرده و در جریان‌ آن مسئولان ذی ربط ، راه های ایجاد این خط هوایی را مورد بررسی و رایزنی قرار داده اند.

بیانیه می افزاید که در جلسه روز پنجشنبه تاکید شده است برقراری خط هوایی جدید میان کره جنوبی و کره شمالی نه تنها برای دو کشور بلکه برای شرکت های هوایی نیز پرمنعفت است.

در این نشست مسئولان کره جنوبی راه های کاستن از تنش های نظامی، برچیدن پست های نظامی، برقراری خطوط ریلی و زمینی میان دو کره را نیز مورد بحث قرار داده اند.

مقام های کره جنوبی و کره شمالی همچنین توافق کرده اند که مراسم آغاز احداث خطوط ریلی و راه های زمینی میان دو کشور روز 26 دسامبر برگزار شود.

قرار است این مراسم در ایستگاه پانمون در کره شمالی در مجاورت مرز شمالی دو کشور برگزار شود و بر اساس بیانیه وزارت وحدت کره جنوبی هر دو کشور 100 نفر از مقام های مسئول را به این مراسم اعزام خواهند کرد.

کره جنوبی اعلام کرده است که برای پیشبرد این طرح ها موافقت شورای امنیت سازمان ملل را کسب کرده است و رایزنی هایی نیز با آمریکا در جریان است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین