|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۸
کد خبر: ۲۴۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
جامع که در یک دوره آموزشی نظامی در آلاباما شرکت کرده، صاحب املاک و مستغلات در پوتومک مریلند واقع در ۱۵ مایلی واشنگتن دی‌سی است.
 وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد رئیس جمهوری سابق گامبیا به دلیل دست داشتن در فسادی قابل توجه، حق ورود به خاک آمریکا را ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که یحیی جامع، رئیس جمهوری سابق گامبیا به همراه همسر، دختر و پسرش بر طبق قانونی که بر اساس آن مقامات حکومتی خارجی به دلیل فساد چشمگیر یا خشونت و نقض حقوق بشر از ورود به خاک آمریکا منع می‌شوند، در لیست سیاه قرار گرفته‌اند.

جامع از سال ۱۹۹۴ با رهبری یک کودتا به مدت ۲۲ سال بر گامبیا حکومت کرد. او در دسامبر ۲۰۱۶ طی یک انتخابات دموکراتیک از حریف خود "آداما بارو" شکست خورد.

او شکست خود را نپذیرفت اگرچه این باعث جرقه خوردن یک تهدید نظامی توسط اتحادیه آفریقا و اتحادیه منطقه‌ای کشورهای غرب آفریقا (اکوواس) شد. او در ژانویه ۲۰۱۷ به گینه استوایی گریخت.

دولت بارو همچنین اعلام کرد که جامع هنگامی که در سمت خود مشغول بود ۵۰ میلیون دلار از کشور ربود.

جامع که در یک دوره آموزشی نظامی در آلاباما شرکت کرده، صاحب املاک و مستغلات در پوتومک مریلند واقع در ۱۵ مایلی واشنگتن دی‌سی است.

همچنین بر طبق شواهد عمومی ملکی که در گذشته متعلق به کالبرت چنی، یک بسکتبالیست سابق آمریکایی بوده سال ۲۰۱۰ به مبلغ ۳.۵ میلیون دلار به خانواده جامع فروخته شد.

وزارت امور خارجه گفت: آمریکا با حکومت، مردم و جامعه مدنی گامبیا برای حمایت از انتقال به شفافیت بیشتر، پاسخگویی و حکومت دموکراتیک برای منفعت تمام مردم گامبیا همراه خواهد بود.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین