|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۲۴۲۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
مسابقات مناظره دانشجویان که به همت جهاددانشگاهی به صورت سراسری برگزار شد، باعث بلوغ بحث های آزاد دانشجویی شد به گونه ای که بحث ها را به یک مناظره علمی تبدیل کرد.
  رئیس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: کشور ما در شرایط کنونی نیاز اساسی به مناظره و گفت وگو دارد و برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی گامی در جهت فرهنگ سازی در باب گفت و گو است.

سید سعید هاشمی امروز - سه شنبه - در آیین اختتامیه هفتمین مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران با اشاره به جایگاه مناظره در دین افزود: مناظره از گذشته ابزار کارآمدی در دفاع از دین بوده است به گونه ای که برخی معصومان نیز مذاکره کنندگان توانمندی بودند و منابع ارزشمندی برای فقها بر جای گذاشته اند و مراجعه به روش و منش آن ها بهترین الگو برای ما است.
هاشمی افزود: در مناظره علمی حق گویی ملاک برتری و ارائه دلیل، اصل اساسی در مناظرات است که در این دوره از مناظرات میز رعایت شد.
رئیس دانشگاه علم و فرهنگ اظهار کرد: مسابقات مناظره دانشجویان که به همت جهاددانشگاهی به صورت سراسری برگزار شد، باعث بلوغ بحث های آزاد دانشجویی شد به گونه ای که بحث ها را به یک مناظره علمی تبدیل کرد.
وی گفت: برگزاری چنین مسابقاتی به ارتقای فرهنگ گفت و گو و نقد مباحث سیاسی و اجتماعی کمک کرده و امیدواریم بی تفاوتی موجود در مجموعه های دانشگاهی نسبت به این موضوع با همت جهاددانشگاهی و دانشگاه علم و فرهنگ تبدیل به توجه و اهمیت مناظره شود.
مهدی کاظمی دبیر مسابقات ملی مناظره دانشجویی نیز در این آیین در سخنانی گفت: از ابتدای امسال که مسابقات آغاز شد، ٢هزار و ٣٠٠ دانشجو در قالب 577 تیم در 24 استان و 9 دانشگاه در تهران در گروه های 4 نفره در این مسابقات شرکت کردند.
وی افزود: پس از برگزاری مسابقات استانی و منطقه ای، 12 تیم برتر به مسابقات کشوری راه پیدا کردند.
اختتامیه هفتمین مسابقات ملی مناظره دانشجویی با حضور جمعی از مسئولان جهاددانشگاهی، دانشگاه علم و فرهنگ و دانشجویان به همراه اعضای تیم های شرکت کننده در این دوره از مسابقات برگزار شد و از برگزیدگان بخش های اجرایی، اخلاق و غیره نیز تجلیل شد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین