|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۵
کد خبر: ۲۴۲۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
وزیر جهاد کشاورزی گفت: این استان در زمینه باغات و نخیلات با مشکل ساختاری مواجه است که امیدواریم بتوانیم با کمک همه دست اندرکاران و متولیان امر در سطح ملی این مشکل را بازسازی کنیم.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان هرمزگان در بحث صید و صیادی پیشرفت خوبی داشته است و هم اکنون حدود ۳۳ درصد صید کشور در این استان انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، محمود حجتی شامگاه دوشنبه در نشست شورای اداری و فعالان اقتصادی استان هرمزگان که با حضور معاون اول رییس جمهوری، معاون روستایی رییس جمهور و وزیر نیرو و تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: سال گذشته ۲۷۰ هزار تن آبزی در هرمزگان صید شد و امسال پیش بینی می شود این میزان به ۳۰۰ هزار تن برسد.

وی بیان داشت: در ارتباط با مسایل مربوط به پرورش میگو و آبزی پروری نیز استان هرمزگان از قابلیت بالایی برخوردار است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: هم اکنون هفت هزار و ۴۰۰ هکتار سایت زیر پرورش میگو در هرمزگان فعال، هشت هزار هکتار در دست احداث و ۱۳ هزار هکتار نیز پیگیر قرارداد هستند.

حجتی پیش بینی کرد: در یک برنامه و افق بلند مدت در استان هرمزگان به ۱۰۰هزار تن میگو در سال برسیم.

وی گفت: در حوزه پرورش ماهی در دریا نیز هرمزگان پیشرو است و سال گذشته چهار هزار و ۵۰۰ تن ماهی در این استان تولید شد و در هشت ماه گذشته نیز به ۶ هزار تن رسیده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: این استان در زمینه باغات و نخیلات با مشکل ساختاری مواجه است که امیدواریم بتوانیم با کمک همه دست اندرکاران و متولیان امر در سطح ملی این مشکل را بازسازی کنیم.

حجتی گفت: در قانون برنامه ششم به استانداران اجازه داده شده است که از محل بودجه استانی تا پنج درصد بتوانند به صندوق های خرد روستایی و توسعه ای کمک کنند .

وی گفت: صندوق های خرد روستایی و توسعه ای در استان ها فعالیت چشمگیری داشتند و برای استان ها برکات خوبی داشته است.

وزیر جهاد کشاورزی ابراز داشت: وجود ۱۰۴ هزار هکتار اراضی تحت فشار، افزایش ۲ برابری گلخانه ها طی پنج سال گذشته، تولید و صادرات محصولات کشاورزی خارج از فصل و اجرای عملیات آبخیزداری از دیگر برنامه های صورت گرفته در استان هرمزگان است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین