|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
»
کد خبر: ۲۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء، از رونمایی رادار "پسیو آرایه‌فازی" با قابلیت کشف هواپیماهای پنهان‌کار خبر داد.
تدبیر و امیدامیرسرتیپ فرزاد اسماعیلی صبح امروز"پنجشنبه" در حاشیه مراسم تجدید پیمان فرماندهان پدافند هوایی با آرمان‌های امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران درباره اینکه آیا پایگاه پدافندی در قشم راه‌اندازی شده است؟ گفت: فرماندهی‌کل قوا، ستادکل نیروهای کل مسلح و ستاد ارتش امور نظامی را در داخل مرزهای جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران تدبیر می‌کند و ما به‌عنوان این سربازان این فرمان را اجرا می‌کنیم. من این خبر را برای اولین بار است که می‌شنوم.

وی ادامه داد: هر دستوری که از ستادهای فرادستی برسد را اجرا می‌کنیم، ما توانسته‌ایم سیستم پدافندی،‌ پهپادی را در کل کشور گسترش دهیم.

فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء همچنین درخصوص آمادگی پدافند هوایی در صورت جنگ در سوریه،تاکید کرد: قرارگاه همیشه آمادگی 100 درصد دارد.

امیراسماعیلی در پاسخ به این سوال که آیا سامانه‌های راداری موجود پدافند توانایی کشف هواپیماهای مختلف را دارد؟ اظهارداشت : تمام تلاش ما این بوده است که با تجمیع سامانه‌های شنود الکترونیکی و اطلاعاتی در شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور بتوانیم هواپیماهای پنهانکار را به موقع شناسایی و کشف کنیم، البته هواپیماهایی را هم کشف کرده‌ایم و به آن‌ها اخطار داده‌ایم که خلبان آن هواپیما‌ها به اخطارها پاسخ داده و از منطقه دور شده است.

وی اضافه کرد: البته رادارهای ما قابلیت بیشتری دارند و به تنهایی قادر هستند هواپیماها را کشف کند و ان‌شاءالله شگفتی‌های بعدی این رادارها در صحنه‌ها عملیاتی مشخص می‌شود.

فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء تصریح کرد: رادار پسیو‌آرایه‌فازی که هم پسیو اقتدار دارد و آرایه‌فازی آن اقتدار دارد و هم از نظر تاکنیک و تکنیک مقتدر است این رادار هم به خوبی می‌بیند و هم غافلگیر نمی‌شود و امروز به مرحله ظهور کامل رسیده و در هفته دفاع مقدس و در 10 شهریور به بهره‌برداری می‌رسد و به محض این‌که مکان آن مشخص شد آن را در یکی از نقاط کشور گسترش می‌دهیم و تولید آن نیز در دست اقدام است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین