|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۲۴۱۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
آمریکا ناوهواپیمابر استنیس را به خاورمیانه وارد کرده و مدعی شده است که همراه با متحدانش نیروهای شبه نظامی محلی بیشتری را برای «تامین ثبات» در منطقه آموزش خواهد داد.
 آمریکا ناوهواپیمابر استنیس را به خاورمیانه وارد کرده و مدعی شده است که همراه با متحدانش نیروهای شبه نظامی محلی بیشتری را برای «تامین ثبات» در منطقه آموزش خواهد داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، پنتاگون به تازگی اعلام کرده است که آمریکا و متحدانش در شرق سوریه گروهی ۳۵۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ نیروی شبه نظامی محلی را به دنبال شکست تروریست‌های داعش، برای «تامین ثبات» در منطقه آموزش خواهند داد.

نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا گزارش داده است که گروه حمله ناو هواپیمابر با هدایت ابر ناو کلاس نیمیتز به نام یو اس‌ اس ‌جان.‌ استنیس به خاورمیانه رسیده و با حضور آن اکنون دوره هشت‌ماهه‌ای که هیچ ناو هواپیمابر آمریکایی در منطقه نبود، به پایان رسیده است.

این ناو هواپیمابر با تکیه بر پنجمین دسته کشتی‌های جنگی که مسئولیت فعالیت دریایی آمریکا در دریای عرب و خلیج فارس را دارد، به مدت حداقل دو ماه در منطقه مستقر خواهد بود.

براساس گزارش خبرگزاری صدای آمریکا که بودجه آن توسط دولت آمریکا تامین می‌شود، این گروه حمله ناو هواپیمابر برای «کمک به مبارزه علیه گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه و جنگ افغانستان به کار گرفته می‌شود».

علاوه بر این یکی از مقامات دفاعی آمریکایی در گزارش‌های اخیر تایید کرده است که آمریکا با تقویت حضور خود در ایران «پیامی» برای تهران دارد و آن‌طور که به صدای آمریکا گفته است، «تنها حضور در آن‌جا نمایش قدرت به ایران است».

این مقام آمریکایی افزود که انتظار می‌رود حضور این ناو هواپیمابر تاثیری مشابه به مقر آمریکایی در التنف در جنوب سوریه داشته باشد.

ایالات متحده آمریکا با توجیه بکارگیری این ناو به عنوان بخشی از جنگ با داعش، یک پایگاه نظامی غیر قانونی در التنف سوریه در سال ۲۰۱۶ بوجود آورد. دمشق و متحدانش بارها به کرات آمریکا را به استفاده از این پایگاه برای حفظ کردن و مسلح کردن دوباره نیروی شبه نظامی اسلامی قبلی(داعش) برای ادامه جنگیدن با حکومت سوریه، متهم کرده‌اند.

جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک کارکنان ارتش، گفت که آمریکا می‌خواهد ۳۵۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ نیروی محلی بیشتر را به منظور «تامین ثبات» در سوریه شرقی آموزش دهد؛ در این منطقه نیروهای سوری کُرد تحت حمایت آمریکا به دنبال بیرون راندن داعش، کنترل را در آن بدست گرفتند.

واشنگتن که در آغاز کار، حضورش در سوریه را با جنگ علیه تروریسم توجیه کرد، استدلالش برای حضور در منطقه را به دنبال تضعیف داعش تغییر داده است. جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ در ماه سپتامبر گفت که تا زمانی که آن‌چه آن را «نیروهای شبه‌نظامی تحت حمایت ایران» خواند، سوریه را ترک نکرده‌اند، نیروهای نظامی آمریکایی در این کشور خواهند ماند.

به گزارش  ایسنا، روزنامه اکسپرس گفته بود که این اقدام آمریکا برای قدرت نمایی و در پاسخ به رونمایی ناوشکن "سهند" و الحاق آن به نیروی دریایی نداجا  انجام گرفته است.

هفته جاری ناوشکن سهند به ناوگان نیروی دریایی ملحق شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز در همایش تشریح دستاوردهای نداجا گفت: حضرت آقا فرمودند نیروی دریایی هر زمان برای دریانوردی اقیانوسی آمادگی لازم را داشت این اقدام را انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه ناوگان نظامی بخشی از قدرت دریایی کشورهاست، اظهار کرد: به همین دلیل اگر می‌خواهیم ناوگان قدرتمندی و دیپلماسی دفاعی فعالی داشته باشیم باید ملت ما زندگی خود را با دریا پیوند بزنند.

خانزادی،در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات نداجا برای تامین امنیت کشتی های تجاری و دریانوردی، گفت: نیروی دریایی ارتش در سال‌های گذشته با اعزام ۵۸ ناوگروه، اقدامات بسیار موثری در مقابله با دزدان دریایی و تامین امنیت کشتی های تجاری و امنیت دریانوردی داشته است.

خانزادی ادامه داد: اگر یک دیپلماسی فعال سیاسی و دفاعی داشته باشیم می‌توانیم راهبرد دشمنان در تحریم‌های غیر نظامی را با شکست روبرو کنیم. گسترش دیپلماسی سیاسی و دفاعی می‌تواند موجب گسترش همکاری کشورها و درنتیجه رشد و توسعه پایدار شود.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از کاربردهای دیپلماسی فعال دفاعی افزایش توان بازدارندگی و پیشگیری از جنگ‌های احتمالی است و جمهوری اسلامی یکی از کشورهایی است که بازدارندگی دفاعی را به بهترین شکل در این سال‌ها نشان می‌دهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین