|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۷
کد خبر: ۲۴۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: به منظور تأمین نیاز بنادر در حوزه های تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری اولویت را باید به قراردادهای سرمایه گذاری بخش خصوصی و منابع غیر دولتی اختصاص داد‌.
 مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اتصال بندر چابهار به جاده کمربندی از اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی است.

 محمد راستاد در سفر دو روزه خود به چابهار برای آغاز عملیات اجرایی سه پروژه سرمایه گذاری به ارزش ١٧٠٠ میلیارد ریال در جلسه ارائه قابلیت های بندر شهید بهشتی و بررسی مشکلات و چالش های بندر چابهار، افزود: چابهار کانون توسعه محور شرق، قلب توسعه مکران و استان سیستان و بلوچستان است، به همین منظور نگاه ویژه ای به این بندر اقیانوسی است و انتظار می رود اقداماتی که در چابهار انجام می شود، در سال جاری به بهره برداری برسد.

وی تصریح کرد: موافقتنامه های سه جانبه ایران، هندوستان، افغانستان ظرفیت مهمی را برای چابهار ایجاد کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: اتصال بندر چابهار به جاده کمربندی از اولویت های سازمان بنادر ودریانوردی است که باید به موازات آن پروژه راه آهن را هم که جزو تعهدات وزارت راه و شهرسازی است را انجام دهیم.

وی گفت: چابهار علاوه بر ترانزیت، واردات و صادرات کالا باید بخشی از ظرفیت خود را به کاپوتاژ گندم اختصاص دهد.

وی تاکید کرد: انتقال بخشی از غلات به بندر چابهار کمک شایان توجهی به اقتصاد کشور خواهد کرد.

راستاد افزود: برای رسیدن به توسعه پایدار، پروژه هایی که برای توسعه بندر چابهار استراتژیک است را باید به موقع به انجام برسانیم تا از توسعه چابهار عقب نمانیم‌.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از پروژه های در دست احداث که بر اثر نوسانات ارزی دچار بحران و تاخیرات متعدد در عمل به تعهدات شده اند، ضرورت دارد‌.

اختصاص قراردادهای سرمایه گذاری به بخش خصوصی و منابع غیر دولتی

شهرام آدم نژاد؛ معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی نیز در جلسه معاونین وزارت راه و شهرسازی و مدیران ستادی سازمان بنادر و دریانوردی با موضوع ارائه قابلیت های بندر شهید بهشتی و بررسی مشکلات و چالش های بندر چابهار گفت: سرمایه گذاری و پروژه های در حال ساخت و بهره برداری در بندر چابهار  پیشرفت قابل توجهی داشته است‌.

وی افزود: ساختارها در سرمایه گذاری را می توان به گونه ای فراهم کرد که عدالت از بین نرود و سرمایه گذارانبه یک اندازه جایگاه و قدرت داشته باشند .

آدم نژاد عنوان کرد: ضرورت دارد برای افزایش بازارهای فروش در منطقه چابهار، پیمان حمل و نقل منطقه ای جهت تسریع و تسهیل عبور و مرور و حمل و نقل با کشورهای همسایه منعقد و اجرایی شود‌.

وی افزود: با توجه به اهمیت بندر چابهار در شرایط کنونی و حساس کشور، مقرر شد مسائل، مشکلات و چالش هاسریع تر مورد رسیدگی قرار گیرد‌.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: به منظور تأمین نیاز بنادر در حوزه های تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری اولویت را باید به قراردادهای سرمایه گذاری بخش خصوصی و منابع غیر دولتی اختصاص داد‌.

آدم نژاد افزود: برای تسریع در امور بندر چابهار ضروری است که در حوزه های زیرساخت و همگرایی حمل و نقل حرکت کنیم‌.

ظرفیت سالانه  بندر چابهار به 8.5  میلیون تن رسیده است

همچنین بهروز آقایی؛ مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان به تخفیف های بالا در بندر چابهار اشاره کرد و گفت: کشتی های خارجی متعلق به لاینرهای بین المللی در بندر شهید بهشتی چابهار ۹۰ درصد تخفیف به مدت سه ماه و میزان این تخفیف برای سه ماهه دوم ۷۰ درصد و برای ماهبعد ۳۰ درصد است‌.

وی عنوان کرد: تعرفه های حقوق، عوارض و هزینه های بندری در بندر شهید بهشتی ارزان ترین تعرفه در کلمنطقه خلیج فارس و دریای عمان است‌.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان ‌افزود: با افتتاح فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری، ظرفیت سالانه این بندر به 8.5 میلیون تن رسیده است‌.

وی گفت: با ورود تجهیزات استراتژیک به بندر چابهار، این بندر به یک بندر بین المللی با عمق مطلوب جهت‌ پذیر ‌کشتی های حامل کانتینر و کالای فله نفتی تبدیل شده است.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین