|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۲۴۱۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴
کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت که این نهاد بین‌المللی نگران سرنوشت هفت هزار غیرنظامی سوری است که داعش آنها را در استان دیرالزور به گروگان گرفته است.
 کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت که این نهاد بین‌المللی نگران سرنوشت هفت هزار غیرنظامی سوری است که داعش آنها را در استان دیرالزور به گروگان گرفته است.

به گزارش فارس، «میشل باچله» کمیسر حقوق بشر سازمان ملل روز چهارشنبه در یک نشست خبری در ژنو درباره بازداشت هفت هزار غیرنظامی ساکن استان دیرالزور توسط داعش ابراز نگرانی کرد.

باچله گفت: ما چند هفته‌ای است که همانند ادلب نگران اوضاع دیرالزور هستیم. ما امروز شاهد ادامه استفاده از غیرنظامیان سوری به عنوان سپر انسانی هستیم و حدود هفت هزار نفر از غیرنظامیان در اسارت داعش به سر می‌برند.

مسئول حقوق بشری سازمان ملل که در هفتادمین سالگرد تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر در مقر این سازمان در ژنو سخنرانی می‌کرد، گفت که «دستکم هفت هزار نفر در مناطق تحت اشغال داعش در دیرالزور سوریه در محاصره قرار دارند.»

مقام مسئول، این وضعیت را نگران کننده دانست و گفت: غیرنظامیان در سوریه مورد استفاده ابزاری قرار گرفته و بیشترین هزینه جنگ داخلی را متحمل می‌شوند.

کمیسر سازمان ملل افزود: اطلاعاتی در اختیار داریم که نشان می‌دهد داعش کسانی را که با عناصر مسلح «قسد» (نیروهای دموکراتیک سوریه) ارتباط دارند، اعدام می‌کند.

به گفته خانم باچله، برخی از غیرنظامیان توسط گروه تروریستی داعش به اتهام همکاری با گروه‌های درگیر با آن، مانند گروه تروریستی یگان مدافع خلق کردهای سوریه را نیز اعدام می کند.

وی از گروه‌های معارض سوری خواست تا برای حفاظت از غیرنظامیان تدابیری را اتخاذ کنند و طبق قوانین حقوق بشری، همه تجهیزات نظامی را از مناطق مسکونی خارج کنند.

هنوز برخی روستاها و مناطق صحرایی محدودی در شرق و جنوب شرق سوریه در اشغال گروه تروریستی داعش است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین