|
|
امروز: يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۷
کد خبر: ۲۴۱۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
یکی از آداب دیپلماتیک کشورها در استقبال رسمی از مقامات کشورهای دیگر، پهن کردن فرش قرمز است؛ این مستند دو مراسمِ فرش قرمز کاملا متفاوت را در دوران پهلوی دوم با هم مقایسه کرده: یکی فرشی که آذر سال ۱۳۳۸، پیش پای آیزنهاور رئیس جمهور وقت آمریکا پهن شد و دیگری فرش قرمزی که قبل از آن در آذر سال ۱۳۳۲، پیش پای معاون او، نیکسون قرار گرفت.
 شبکه پنج سیما مستندی را روی آنتن می‌برد که در آن ضمن پرداختن به حوادث ۱۶ آذر سال ۳۲ ، این موضوع تصویر می‌شود که شعار مرگ بر آمریکا از چه زمان متولد شد.

به نقل از روابط عمومی شبکه پنج، "فرش قرمز" عنوان مستندی تولیدی از گروه سیاسی شبکه پنج سیماست که در آستانه روز دانشجو به روی آنتن می‌رود.

این برنامه به تهیه‌کنندگی مصطفی مژدهی پنجشنبه (۱۵ آذر ماه) ساعت ۲۰:۱۵ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.  مژدهی در توضیح این مستند گفت: این مستند سیاسی، با روایتی متفاوت، حوادث ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ و تولد" شعار مرگ بر آمریکا" را به تصویر کشیده است. یکی از آداب دیپلماتیک کشورها در استقبال رسمی از مقامات کشورهای دیگر، پهن کردن فرش قرمز است؛  این مستند دو مراسمِ فرش قرمز کاملا متفاوت را در دوران پهلوی دوم با هم مقایسه کرده: یکی فرشی که آذر سال ۱۳۳۸، پیش پای آیزنهاور رئیس جمهور وقت آمریکا پهن شد و دیگری فرش قرمزی که قبل از آن در آذر سال ۱۳۳۲، پیش پای معاون او، نیکسون قرار گرفت.

مستند تولیدی "فرش قرمز" پنجشنبه (۱۵ آذر ماه) به مدت ۳۰ روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین