|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۱
کد خبر: ۲۴۱۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
این آرمانی دست یافتنی است که مشهد به قطب سلامت در منطقه تبدیل شود تا هم از آخرین یافته‌های علمی برخوردار باشد، هم برترین تجربیات جهانی را داشته باشد و هم به زائران و مجاوران خدمات ارائه شود.
 تولیت آستان قدس رضوی گفت: مسئله دارو و توجه به درمان خصوصاً برای اقشار کم‌درآمد را از اولویت‌های کاری آستان قدس رضوی و فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی آن می‌دانیم به همین دلیل در همین مدت کوتاه ظرفیت تولید داروی آستان قدس رضوی را به دو برابر افزایش داده‌ایم.

 حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در حاشیه دومین کنگره قلب ایران و اروپا که به میزبانی آستان قدس رضوی در بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: مشهد مقدس اقتضائات و ظرفیت تبدیل‌شدن به مرجعیت علمی و قطب سلامت در منطقه را دارد.

وی ادامه داد: جاذبه حضرت رضا(ع) باعث شده است که بسیاری از پزشکان و متخصصان در شهر مقدس مشهد ساکن شوند یا در این شهر برای زیارت حضور یابند و مراکز سلامت مشهد از تخصص آن‌ها بهره‌مند شوند.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه معاونت علمی آستان قدس رضوی مأموریت کار دانش بنیان، علمی و فناوری در همه حوزه‌ها به ویژه مسئله سلامت را بر عهده دارد، افزود: همکاران ما تلاش می‌کنند از جهت علمی و کار دانش بنیان جایگاه مشهد را ارتقا ببخشند که در واقع ارتقای سلامت کشور است و برگزاری این کنگره‌ها گام‌هایی در جهت تبادل تجربیات و آشنایی جهان با پیشرفت‌های کشور در حوزه سلامت است.

وی در ادامه افزود: درمانگاه‌هایی را در شهرستان‌های مختلف در دست تأسیس داریم و بنیاد سلامت رضوی در خراسان بزرگ به دنبال کمک به مجمع‌های خیرین و مراکزی است که مشکلاتی در این زمینه دارند.

همچنین رئیسی صبح امروز در کنگره پزشکان قلب ایران و اروپا که در بیمارستان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه امروز برخورداری از کار دانش‌بنیان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، تصریح کرد: با توجه به افزایش بیماری‌های قلب و عروق در جامعه، متخصصان باید تلاش کنند تا این آمارها کاهش یابد. پیشنهاد می‌کنم در این کنگره علاوه‌ بر تبادل تجربیات درباره بیماری‌های قلب و عروق، راهکاری برای کاهش این‌گونه بیماری‌ها ارائه شود.

وی با تأکید براینکه بیمارستان رضوی از متخصصان برجسته و چهره‌های علمی زیادی برخوردار است، عنوان کرد: همان‌طور که به دنبال مرجعیت علمی در مشهدالرضا هستیم، در حوزه پزشکی نیز باید با همکاری همه دانشگاه‌ها و متخصصان، این شهر به عنوان قطب سلامت منطقه معرفی شود.

رئیسی گفت: این آرمانی دست یافتنی است که مشهد به قطب سلامت در منطقه تبدیل شود تا هم از آخرین یافته‌های علمی برخوردار باشد، هم برترین تجربیات جهانی را داشته باشد و هم به زائران و مجاوران خدمات ارائه شود.

وی گفت: مصمم هستیم با ارتقای علمی به جایگاه مرجعیت علمی دست پیدا کنیم و در کنار فعالیت‌های دانش‌بنیان توسعه مراکز تضمین‌کننده سلامت در مشهد مقدس را پیگیری کنیم.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین