|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۹
کد خبر: ۲۴۱۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشت محصول سبزی نیز ظرفیت تولید در فضای گلخانه‌ای را دارد تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که کشت سبزی نیز در آینده به سمت گلخانه ای پیش رود .
وزیر جهاد کشاورزی پیش بینی کرد بیش از ۳ هزار هکتار گلخانه امسال در کشور احداث شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان سمنان،محمود حجتی در جمع خبرنگاران در ایوانکی با اشاره به روند توسعه گلخانه ها در ۶ ماه نخست امسال گفت: پیش بینی می شود با استمرار این روند بیش از ۳ هزار هکتار گلخانه امسال در کشور احداث شود که این مهم نشان دهنده حمایت ویژه‌ دولت از این بخش داشته است.

وی ادامه داد: تسهیلات ارزان قیمت برای احداث گلخانه‌ها در مناطق محروم و کم برخوردار پرداخت می شود.

حجتی گفت: طرح توسعه گلخانه‌ها یکی از طرح هایی است که از روزها و ماه‌های اول اقتصاد مقاومتی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تصویب شد و در دستور کار دولت قرار گرفت که خوشبختانه با استقبال خوبی از طرف بهره‌برداران و تولید‌کنندگان بخش کشاورزی قرار گرفته است.

وی با اشاره به افزایش تولید ۸ تا ۱۰ برابری تولید در گلخانه ها،خاطرنشان کرد:برنامه‌هایی برای کشت خیار و فلفل گلخانه ای در آینده‌ای نزدیک در دستور کار است که به زودی اطلاع رسانی لازم در این زمینه انجام می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشت محصول سبزی نیز ظرفیت تولید در فضای گلخانه‌ای را دارد تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که کشت سبزی نیز در آینده به سمت گلخانه ای پیش رود .

حجتی از افزایش ۶۰۰ هزار تنی محصولات گلخانه ای در سال جاری خبر داد و پیش بینی کرد امسال ۳ میلیون تن محصولات گلخانه ای در کشور تولید شود.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد سیاست گذاری دولت برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان،با قدردانی از حمایت های رئیس جمهور اظهار داشت:سال آینده هر کیلوگرم گندم از کشاورزان به مبلغ یک هزار و ۶۰۰ تومان خریداری می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین