|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۲۴۱۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که ۳۰ پروژه توسعه گیاهان دارویی در سطح ۵۵۳ هکتار با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد گفت: مجموعا سطح زیر کشت گیاهان دارویی به ۲۰۰۰ هکتار افزایش می یابد که ۱۱۰۰ هکتار در این دولت انجام شده است.
437پروژه عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی استان سمنان با فرمان رئیس جمهوری و توسط وزیر جهاد کشاورزی به طور همزمان بهره برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در آیین افتتاح همزمان این طرح ها که به صورت ویدئو کنفرانس در باغ توتستان جدید الاحداث در شهرستان گرمسار برگزار شد، اظهار داشت:در این سفر تعداد ۴۳۴ پروژه عمرانی و تولیدی در زیر بخش های آب و خاک ، صنایع تبدیلی و تکمیلی و طرحهای گلخانه ای ، آبخیزداری ، دام و طیور و شیلات با اعتباری معادل ۳۱۹ میلیارد تومان از محل منابع عمومی، تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری بخش خصوصی با ایجاد اشتغال جدید به تعداد ۱۳۳۳ نفر در استان، همزمان افتتاح و به بهره برداری می رسد و همچنین ۳ پروژه با اعتباری معادل ۹۰ میلیارد تومان عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی گفت: تعداد ۱۳۰ پروژه طرح آبیاری تحت فشار در سطح ۵۸۰۰ هکتار با اعتباری معادل ۷۷ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

حجتی خاطرنشان کرد: از اول انقلاب تا پایان سال ۹۱ معادل ۱۶۲۰۰ هکتار آبیاری تحت فشار انجام شده و از سال ۹۲ تاکنون ۱۶۷۰۰ هکتار عملیات اجرائی سیستم های نوین آبیاری معادل حدود ( ۱۰۳ درصد) در این دولت انجام شده است و به این ترتیب حجم پوشش سامانه های نوین آبیاری به بیش از ۳۲۹۰۰ هکتار (دو برابر) رسیده است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: ۱۵ واحد گلخانه ای سبزی و صیفی و تولید گل به مساحت ۳۶ هکتار با ظرفیت ۱۲۶۰۰ تن و مبلغ ۶۱.۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری در شهرستان های استان به بهره برداری می رسد.

وی خاطرنشان ساخت: ۱۰ پروژه آبخیزداری به مساحت ۱۵۰۰۰ هکتار با اعتبار ۱۴.۶ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد، که با افتتاح این طرحها حجم طرح های آبخیزداری اجراشده در استان به ۵۰۰ هزار هکتار افزایش می یابد که بیش از ۱۲۵ هزار هکتار آن در این دولت انجام شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که ۳۰ پروژه توسعه گیاهان دارویی در سطح ۵۵۳ هکتار با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد گفت: مجموعا سطح زیر کشت گیاهان دارویی به ۲۰۰۰ هکتار افزایش می یابد که ۱۱۰۰ هکتار در این دولت انجام شده است.

وی یادآور شد: در دو سال اخیر کشت باریجه با هدف اشتغالزایی در سطح ۱۰۰۰۰ هکتار مراتع استان با شیوه دست کاشت انجام شده است.

حجتی،اظهار داشت:پروژه های تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا به ظرفیت ۲ میلیون قطعه و ۵۰۰ تن با اعتبار ۵ میلیارد تومان، طرح احداث گلخانه به مساحت ۱۱ هکتار با اعتبار ۷۵ میلیارد تومان و همچنین پروژه توسعه و بهره برداری خارشتر به مساحت ۱۰۰۰ هکتار با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

وی گفت:پروژه ای که هم اکنون خدمت حضرتعالی گزارش می شود، سامانه آبیاری تحت فشار باغ توتستان جدید الاحداث در شهرستان گرمسار در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار، با سرمایه گذاری ۷۵۰ میلیون تومان با استفاده از سهم آورده شخصی و منابع صندوق توسعه ملی با اشتغالزایی ۱۰ نفر در سال ۱۳۹۶ در راستای افزایش تولید توسط یکی از تحصیلکردگان جوان کشورمان که محقق است و از کودکان امداد بوده اجراء شده در منطقه می تواند موثر باشد. در صورتی که اجازه بفرمائید این طرح ها مورد بهره برداری قرار بگیرد.

سپس، رئیس جمهوری با تشکر از فعالان بخش کشاورزی و کسانی که در زمینه ابادانی این استان و ایران فعالیت می کنند،اظهار داشت:برای ما جای افتخار است که امروز ۴۳۷ طرح با سرمایه گذاری ۳۱۹ میلیارد تومان و اشتغالزایی جدید ۱۳۳۳نفر به طور همزمان افتتاح می شود.

دکتر روحانی اضافه کرد:این که جوانی در سایه امداد پرورش یافته و مراحل دانشگاهی را گذرانده و امروز یک محقق و سرمایه گذار است و برای اشتغال یک هزار نفر برنامه ریزی کرده،این خیلی برای ما مهم است و برای داشجویان و دانشگاهیان ما و همه مردم وفادار این سرزمین درس بزرگی است که یک نفر می تواند با اتکا به خود این چنین رشد کند و خدمت کند.

در ادامه،رئیس جمهوری فرمان افتتاح ۴۳۷ طرح بخش کشاورزی استان سمنان را صادر کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین