|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۲۴۱۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
متأسفانه همیشه در زمان اوج تقاضا برای سفر نرخ بلیت هواپیما نجومی شده و مردم را متضرر می‌کرد که اکنون با تعیین سقف امیدوارم دیگر شاهد این‌چنین اتفاقاتی نباشیم.
 ‌عضو کمیسیون عمران مجلس‌گفت: در خصوص وضعیت رسیدگی به حادثه نفتکش سانچی افزود: کار عمقی خوبی در خصوص نفتکش سانچی رخ داد و جلسات مثبتی برگزار شد که در آن هم شرکت ملی نفتکش ایران و هم سازمان بنادر و دریانوردی و هم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارش‌های خود را ارائه کردند.

‌حسین هاشمی تختی در گفت‌وگو با ایسنا ‌در ادامه با بیان اینکه براساس اطلاعات جعبه سیاه خطای خود کاپیتان در این حادثه تشخیص داده شد، تصریح کرد: اگرچه شایعات مختلفی هم مطرح شد که هیچ‌کدام صحت نداشت.

رئیس کمیته بنادر و صنایع دریایی مجلس اضافه کرد: از مهم‌ترین نتایج این جلسات این موضوع تدبیر شد که دستورالعملی فراهم شود که افرادی که در کشتی حضور می‌یابند، قبل از اعزام مورد تمامی چکاپ‌های کامل و لازم قرار گیرند و در پی تأییدیه‌های لازم مجوز اعزام را کسب کنند.

هاشمی تختی ادامه داد: در پرونده حادثه نفتکش سانچی رسیدگی مناسبی به خانواده شهدای سانچی انجام شده است.

وی در ادامه بر ضرورت نظارت بیشتر بر عملکرد ایرلاین ها در مناسبت‌های خاص سال تأکید کرد و گفت: برای رفع ایرادات وارده به پروازهای چارتری و همچنین نرخ‌های شناور بلیت باید کار کارشناسی دقیق انجام شود.

هاشمی تختی متأسفانه شناور شدن نرخ بلیت عاملی برای تعرض به‌حق و حقوق مردم و اعمال فشار بر آن‌ها شده بود، اظهار کرد: مسئولان سازمان هواپیمایی در کمیسیون عمران مجلس حاضرشده و قرار بر آن شد سقفی برای هر پرواز در نظر بگیرند که ازآن‌پس شاهد کاهش مشکلات در نرخ بلیت‌ها هستیم.

نماینده مردم بندرعباس، حاجی‌آباد، قشم و خمیر در مجلس با بیان اینکه شناور بودن نرخ بلیت هواپیما بیشتر مواقع به ضرر مردم از حیث گرانی بلیت بوده است، افزود: دیده‌شده برای اینکه اعتراض‌ها زیاد نشود گاهی نیز نرخ بلیت برای مسیرهای رفت ارزان تعیین می‌شود که متأسفانه در مسیر برگشت باقیمت‌های نجومی جبران می‌شد.

هاشمی تختی نژاد با تأکید بر اینکه شکایت‌هایی از نرخ بلیت گران هواپیما در مناسبت‌های خاص تا یک‌میلیون تومان نیز به مجلس رسیده بود، تصریح کرد: متأسفانه همیشه در زمان اوج تقاضا برای سفر نرخ بلیت هواپیما نجومی شده و مردم را متضرر می‌کرد که اکنون با تعیین سقف امیدوارم دیگر شاهد این‌چنین اتفاقاتی نباشیم.

وی با اشاره به اینکه پروازهای چارتری گران در مناطق محروم کشور فشارهای مضاعفی را بر مردم ایجاد کرده‌اند، افزود: پروازهای چارتری علاوه بر مزایایی که از حیث ارزانی بلیت هواپیما در برهه‌ای از زمان‌ها دارند معایب بسیاری از جمله سوخت شدن پول مردم در اثر اخذ بلیت اشتباهی را نیز داشت که اکنون با تصمیمات گرفته‌شده این مشکل برطرف شده است.

هاشمی تختی نژاد در پایان گفت: باید برخی از پروازها از حالت چارتری خارج‌شده تا معایب بسیار آن‌ها و اعتراضات بی‌شمار در خصوص آن‌ها کاهش یابد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین