|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۲۴۱۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
نظری با بیان این که امیدوار بودیم که در تعامل مجموعه پلیس و شهرداری نرده‌های چهارراه ولیعصر برای تردد آسان‌تر معلولان باز شود و این مشکل حل شود، اظهار کرد: حتما باید اتفاقی خوب در این چهارراه بیفتد تا مشکل بخشی از مردم حل شود و نباید بخشی از جامعه را به کناری برانیم.
 جمعی از معلولان با تجمع در چهارراه ولیعصر خواهان بازگشایی نرده‌های چهارراه شدند.

 امروز عصر تعدادی از معلولان به مناسبت روز معلول با حضور در چهارراه ولیعصر خواهان بازگشایی نرده‌های چهارراه ولیعصر برای تردد روان‌تر معلولان شدند.

"زینب صادقی" عضو انجمن باور با بیان این‌که تعداد زیادی از معلولان ویلچرنشین نتوانستند به دلیل مشکلات در حمل و نقل به اینجا بیایند، گفت: معلولان به دلیل عدم مناسب بودن وسائل حمل و نقل عمومی تنها می‌توانند از ون‌های شهرداری استفاده کنند، اما این در حالی است که باید این ون‌ها را از ۴۸ ساعت قبل رزرو کرد و ممکن است در ساعت مقرر نیز برای حمل و نقل معلولان حاضر نشوند و به همین دلیل تعداد زیادی از معلولان نتوانستند به این رویداد بیایند.

وی با بیان این‌که متاسف هستیم که با وجود آنکه اعضای شورای شهر می‌دانستند که امروز در این محل حضور داریم اما نیامدند، گفت: قرار بود به مناسبت ۱۲ آذرماه نرده‌های چهارراه ولیعصر برای تردد روان‌تر معلولان باز شود و ما از کسی از اعضای شورا دعوت نکردیم اما انتظار داشتیم بعد از سال‌ها رایزنی برای بازگشایی نرده‌های چهارراه ولیعصر حداقل تعدادی از اعضای شورای شهر حضور داشته باشند که کم‌لطفی کردند.

به گزارش ایسنا، پیش‌تر فخاری - عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی - از اصحاب رسانه دعوت کرده بود که دراین رخداد حضور داشته باشند، اما خودش حضور نیافت و یکی دیگر از اعضای عضو کمیسیون "حجت نظری"  با حضور در جمع معلولان گفت: بزرگترین مشکل معلولان در تهران عدم مناسب‌سازی معابر است و این سبب شده که معلولان نتوانند در سطح جامعه حضور داشته باشند.

وی با بیان این که چهارراه ولیعصر یک مکان مناسب برای تردد معلولان است، گفت: معلولان نمی‌توانند ازاین معبر اصلی به دلیل مشکلاتی که وجود دارد استفاده کنند، چرا که نه آسانسوری در زیرگذر وجود دارد و نه نرده‌های کشیده شده در اطراف چهارراه اجازه تردد به معلولان می‌دهد که باید فکری کرد.

نظری با بیان این که امیدوار بودیم که در تعامل مجموعه پلیس و شهرداری نرده‌های چهارراه ولیعصر برای تردد آسان‌تر معلولان باز شود و این مشکل حل شود، اظهار کرد: حتما باید اتفاقی خوب در این چهارراه بیفتد تا مشکل بخشی از مردم حل شود و نباید بخشی از جامعه را به کناری برانیم.

وی با بیان این‌که مدیریت شهری جدید انسان‌محوری را به جای خودرومحوری سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است، ادامه داد: متاسفانه با وجود آنکه این مهم اولویت‌ شهرداری است، اما تعدادی زیادی از افراد این مهم را جزو اولویت خود قرار ندادند.

عضو شورای شهر تهران با بیان این‌که از سال گذشته بخش‌هایی از نرده‌های چهارراه ولیعصر برای تردد عموم باز شده بود اما به محض رسانه‌ای شدن آن پلیس آنها را مسدود کرد، گفت: ما باید به جای اهمیت دادن به خودرو، به انسان‌ها توجه کنیم و برهمین اساس می‌توان با بازگشایی نرده‌های چهارراه ولیعصر، چراغ‌های عابر پیاده را فعال کرد و مانع از بروز ترافیک نیز بشویم.

عضو شورای شهر تهران با بیان این‌که باید به فکر راه‌حلی در این چهارراه باشیم، ادامه داد: برای ما مهم است که شهری دسترس‌پذیر برای معلولان ایجاد کنیم.

 با حضور ماموران پلیس اجازه ادامه این تجمع به معلولان داده نشد.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین