|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۲۴۱۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
روزنامه صهیونیستی معاریو اذعان کرد که شامیر با تشریح موضع دولت آمریکا در مورد طرح صلح معروف به معامله قرن، آن را شکست خورده و در نطفه خفه شده دانست و گفت که این طرح در آینده هم ارائه نخواهد شد.
  'شلومو شامیر' نویسنده صهیونیست در مقاله ای در روزنامه 'معاریو' در سرزمینهای اشغالی نوشت: ارزیابی ها نشان می دهد که طرح صلح آمریکایی موسوم به 'معامله قرن' قبل از تولد مرده و شکست خورده است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری روزنامه 'القدس العربی' چاپ لندن، شامیر سخنان 'دیوید فریدمن' سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی درباره اینکه طرح موسوم به معامله قرن در صورتی اجرایی می شود که پذیرش آن به حداکثر مقبولیت خود برسد ، دلیل واضحی برای عدم اجرای آن در آینده دانست.

روزنامه صهیونیستی معاریو اذعان کرد که شامیر با تشریح موضع دولت آمریکا در مورد طرح صلح معروف به معامله قرن، آن را شکست خورده و در نطفه خفه شده دانست و گفت که این طرح در آینده هم ارائه نخواهد شد.

وی در این خصوص، سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی را به شدت مورد حمله قرار داد و گفت: سخنان فریدمن در مورد معامله قرن و اینکه این طرح پس از اینکه مورد مقبولیت حداکثری قرار بگیرد، رونمایی می‌شود، دلیل قاطعی است بر اینکه چنین طرحی در آینده قطعا ارائه نخواهد شد.
شامیر افزود که سخنان فریدمن آشکار کرد که او نه تنها شخصی است که در سیاست و دیپلماسی مهارت و تبحری ندارد، بلکه وی از واقعیت سیاست پیچیده منطقه هم کاملا بی‌اطلاع است.

وی با اشاره به اینکه کاخ سفید دو سال است که می خواهد معامله قرن را عملی سازد، اما نمی تواند، گفت: 'مایک پمپئو' وزیر خارجه آمریکا در اجرای این طرح تردید دارد و خواستار موکول کردن آن به زمان نامشخصی است، همانطور که وی مخالف انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس بود، پمپئو خواهان سیاست خارجی متوازنی در خاورمیانه است.

وی تاکید کرد که 'جان بولتون' مشاور امنیت ملی 'دونالد ترامپ' نیز طرح صلح موسوم به معامله قرن را که مطلقا به نفع اسرائیل و باب طبع 'بنیامنی نتانیاهو' است، دوست ندارد و او یکی دیگر از افرادی است که احتمالا حامی اقداماتی است که اسرائیل با آن مخالف بوده و به آن اعتراض می کند.

طرح ضد فلسطینی معامله قرن شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه 'ابودیس' به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.

این طرح با واکنش های شدیدی از سوی مسلمانان و فلسطینیان رو به رو شده و تنش ها و درگیری ها با نظامیان اسرائیلی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین