|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۴۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
پرونده یورش به زندان‌ها که مرسی در آن محاکمه می‌شود، به حوادثی بازمی‌گردد که همزمان با آغاز انقلاب ژانویه ۲۰۱۱ اتفاق افتادند و پرونده در دسامبر ۲۰۱۳ به دادگاه کیفری ارجاع داده شد.
 پسر محمد مرسی، رئیس جمهور پیشین مصر گفت کخه پدرش شهادت حسنی مبارک، رئیس جمهور قبل خود را در پرونده یورش به مرزهای شرقی مشهور به پرونده "یورش به زندان‌ها" درخواست نکرده است.

 عبدالله مرسی، کوچکترین پسر مرسی در صفحه شخصی خود در فیسبوک اعلام کرد که پدرش و یا تیم وکلای دفاع او درخواست شهادت مبارک را در پرونده زندان‌ها مطرح نکردند و وکیل یکی از متهمان پرونده چنین درخواستی داده است.

عبدالله مرسی در ادامه بار دیگر بر مخالفت پدرش با اقدامات و محاکمه‌های انجام شده علیه او از زمان برکناری‌اش از قدرت در تابستان ۲۰۱۳ تاکید کرد.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، حسنی مبارک روز یکشنبه از حضور در جلسه پرونده زندان‌ها که مرسی در آن محاکمه می‌شود، خودداری کرد.

فرید الدیب، وکیل مدافع اول مبارک با اشاره به پافشاری موکلش به شهادت دادن، علت حضور نیافتن او در دادگاه را عدم احضار او از سوی دادگاه نظامی خواند چرا که مبارک یک نظامی محسوب می‌شود.

الدیب در جلسه روز یکشنبه اعلام کرد که به نمایندگی از مبارک در جلسه حضور دارد.

او خواست جلسه تا تصحیح اشتباه و دعوت از مبارک برای حضور در جلسه به عنوان یک نظامی به بعد موکول شود.

رسانه‌های مصر هیچ اظهارنظری از مرسی در جلسه دادگاه منتشر نکردند.

در پایان جلسه نیز، دادگاه کیفری قاهره رسیدگی به پرونده را به جلسه ۲۶ دسامبر جاری موکول کرد و قرار شد مبارک دوباره برای حضور در دادگاه برای شهادت دادن دعوت شود.

دادگاه یاد شده اواخر اکتبر گذشته برای اولین بار مبارک را برای شهادت در پرونده زندان‌ها فراخواند.

پرونده یورش به زندان‌ها که مرسی در آن محاکمه می‌شود، به حوادثی بازمی‌گردد که همزمان با آغاز انقلاب ژانویه ۲۰۱۱ اتفاق افتادند و پرونده در دسامبر ۲۰۱۳ به دادگاه کیفری ارجاع داده شد.

دادگاه تجدیدنظر مصر در نوامبر ۲۰۱۶ حکم اعدام و حبس ابدی (۲۵ سال) که ژوئن ۲۰۱۵ در این پرونده از دادگاه کیفری قاهره علیه مرسی و ۲۶ تن دیگر صادر شده بود را لغو کرد.

دادستانی مصر اتهاماتی چون یورش به زیرساخت‌های امنیتی و پلیس را علیه متهمان پرونده از جمله مرسی مطرح کرد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین