|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۰
کد خبر: ۲۴۰۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
زمانی که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا آماده باشد من حاضرم با او دیدار کنم. ما هیچ‌گونه پیش‌شرطی برای دیدار با ترامپ مطرح نکرده‌ایم و مسائلی که باید مورد بررسی قرار بگیرد بسیار بااهمیت است.
رییس جمهور روسیه ضمن ابراز نگرانی از اوضاع ادلب سوریه تاکید کرد که ترکیه در حل بحران سوریه موفق عمل نکرده است.

 به نقل از سایت النشره، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در کنفرانس مطبوعاتی در آرژانتین گفت: تلاش‌ها برای تشکیل کمیته قانون اساسی در سوریه همچنان ادامه دارد. ما نگران اوضاع ادلب هستیم، چرا که ترکیه در حل بحران موفق نشده است. باید به مواضع دولت سوریه و ایران درباره حل و فصل بحران توجه کرد.

وی گفت: زمانی که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا آماده باشد من حاضرم با او دیدار کنم. ما هیچ‌گونه پیش‌شرطی برای دیدار با ترامپ مطرح نکرده‌ایم و مسائلی که باید مورد بررسی قرار بگیرد بسیار بااهمیت است.

پوتین گفت: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در نشست سران گروه ۲۰ در آرژانتین خودش درباره پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی صحبت کرد. ما با محمد بن سلمان توافق کردیم که درباره سیاست‌های نفتی با ساختار "اوپک به علاوه ۱" همکاری داشته باشیم.

وی همچنین گفت که با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن توافق کرده که آبه در سال آینده سفری به مسکو داشته باشد.

پوتین همچنین در حاشیه نشست گروه ۲۰ در آرژانتین دیداری با رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه داشت و دو طرف در این دیدار درباره پرونده سوریه به ویژه تشکیل کمیته قانون اساسی و موضوع ادلب صحبت کردند.

پوتین در این دیدار بر لزوم اتخاذ اقدامات جدی‌تر برای اجرای توافق‌های روسیه و ترکیه در ادلب جهت ممانعت از تکرار حوادثی مثل حمله شیمیایی به حلب تاکید کرد.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین