کد خبر: ۲۴۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
در تازه ترین اقدامات از ایت دست ترامپ، او ساعاتی پیش از ورود به بوئنوس آیرس، با اشاره به بحران اوکراین، به صورت ناگهانی نشست با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را لغو کرد.
عضو سابق کنگره آمریکا با بیان اینکه مهارت‌های حکومتداری دونالد ترامپ ممکن است واشنگتن را در عرصه جهانی منزوی کند،‌ بر این مساله تاکید کرد که چطور رئیس‌جمهوری آمریکا با "جاروجنجال دبیرستانی" در نشست جی‌۲۰ حاضر شد.

 ران پل، عضو سابق کنگره آمریکا به راشا تودی گفت، چنین رویکرد آماتوری به دیپلماسی آن هم در شرایطی که "تهدیدهایی" وجود دارد، حتی زمانیکه به نظر می‌رسد رهبری آمریکا برای "تصحیح این سیاست" تلاش می‌کند، به منافع آمریکا لطمه می‌زند.

در تازه ترین اقدامات از ایت دست ترامپ، او ساعاتی پیش از ورود به بوئنوس آیرس، با اشاره به بحران اوکراین، به صورت ناگهانی نشست با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را لغو کرد.

ران پل گفت: به نظر شبیه کارهای دبیرستانی می‌آید. "دیگر نمی‌خواهم با شما حرف بزنم." به نظرم این دیپلماسی مزخرف است... طرز حرف زدن و تحرکات او... اینکه می‌گوید "این کار را می‌کنم یا این را به شما می‌دهم یا شما را تحریم‌ می‌کنم."

در حالیکه ترامپ در نشست جی۲۰ با رئیس‌جمهوری روسیه مصافحه نکرد، آنها در نهایت با یکدیگر احوالپرسی کردند و همانطور که رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است، آنها "در زمان مقتضی" نشستی خواهند داشت. پل معتقد است، در شرایطی که ترامپ از سوی قانونگذاران آمریکایی برای انجام اقدامی علیه روسیه تحت فشار قرار گرفته است، او باید از اتخاذ یک "موضع نامناسب" خودداری کند.

این عضو سابق کنگره آمریکا تاکید کرد: فشار سیاسی برای این است که او در کنار ناتو و اروپایی‌ها و احساسات مردم آمریکا باشد. یک احساس قوی وجود دارد مبنی بر اینکه سیاستمداران حاکم هر زمان که بتوانند چیزی پیدا کنند که بتوانند تفسیر منفی در قبال روسیه داشته باشند، این کار را می‌کنند.

به اعتقاد ران پل، در مجموع موضع ترامپ در قبال رهبران جهان می‌تواند موجب انزوای آمریکا شود، خصوصا زمانیکه بحث چین و حل مناقشه تجاری کنونی مطرح باشد. در حالیکه ترامپ با دیدار با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین در حاشیه نشست جی۲۰ موافقت کرده است، رویکرد او در این مذاکرات از موضع قدرت است و تهدید کرده است که اگر پکن در تحقق درخواست‌های آمریکا ناکام بماند، ۲۶۷ میلیارد دلار دیگر تعرفه علیه چین اعمال می‌کند.

ران پل تاکید کرد: شما نمی‌توانید مشکلات اقتصادی را با تعرفه درست کنید. ما خودخواهی ناخوشایندی داریم و فکر می‌کنم این برای ما نتیجه معکوس به همراه داشته باشد و کشوری می‌شویم که منزوی است زیرا نتوانسته‌ایم نظر دوستانمان را در این سال‌ها جلب کنیم. همچنین ما موجب خشمگین شدن مردم می‌شویم.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین