|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۲۴۰۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
نقاشی‌های حکاکی شده موجود در یکی از جزایر اندونزی، به نام «سولاوسی» به حداقل ۳۵،۰۰۰ سال پیش تعلق دارند و هنر استنسیل همین منطقه حداقل به ۴۰‌،۰۰۰ سال پیش باز می‌گردد.
  نقاشی‌های حکاکی شده موجود در یکی از جزایر اندونزی، به نام «سولاوسی» به حداقل ۳۵،۰۰۰ سال پیش تعلق دارند و هنر استنسیل همین منطقه حداقل به ۴۰‌،۰۰۰ سال پیش باز می‌گردد.

دکتر «ماکسیم آبرت» از دانشگاه گریفیتس و همکارانش دریافتند که هنر سنگی در طول دوره‌ی زمانی مشابه و در جزیره‌ی مجاور این ناحیه، به نام «بورنئو» ایجاد شده است. تجزیه و تحلیل اورانیوم و کربنات کلسیمی که نقاشی‌های تمثیلی نارنجی مایل به قرمز موجود در جزیره‌ی «سال لابنگ» را که از روی اشکال حیوانی ترسیم شده‌اند پوشانیده‌اند، حداقل به ۴۰،۰۰۰ سال پیش باز می‌گردند و در حال حاضر قدیمی‌ترین آثار هنری به جای مانده از هر نقطه در جهان هستند.

قدیمی‌ترین تصویر هنری حک شده بر روی دیواره‌های غاری که تا کنون کشف شده، نقاشی بزرگی از یک حیوان ناشناس است که احتمالاً یک «بنتنگ بورنئون» است. این حیوان گونه‌ای از گاوهای وحشی بود که هنوز هم در جنگل‌های بورنئو یافت می‌شود، این تصویر هنری نیز حداقل به ۴۰،۰۰۰ سال پیش باز می گردد و در حال حاضر، یکی از قدیمی‌ترین آثار هنری تمثیلی کشف شده است.

هنر استنسیل نیز به دوره‌ی مشابهی تعلق دارد و نشان می‌دهد که سنت هنر سنگی دوره‌ی پارینه سنگی در ابتدا در بورنئو و چیزی در حدود ۵۲،۰۰۰ یا ۴۰،۰۰۰ سال پیش پدیدار گردید. سپس این هنر از بورنئو به سولاوسی و دیگر قسمت‌های اوراسیا گسترش یافت و شاید با اولین فردی که وارد مستعمره‌ی استرالیا شد، وارد این منطقه گردید. تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که در حدود ۲۰ هزار سال پیش، این تغییر فرهنگی رخ داده است، یعنی درست در زمانی که شرایط یخبندان جهانی در شدیدترین حد خود بود.

دکتر «استیون» یکی از باستان‌شناسان موسسه‌ی فناوری بندونگ در اندونزی، گفت: «به راستی هنرمندان عصر یخبندان بورنئو، چه کسانی بودند و چه اتفاقی برای آن‌ها افتاد؟» دکتر «آدی آگوس اوکاتایانا»، متخصص هنر سنگی مرکز تحقیقات ملی باستان‌شناسی اندونزی، افزود: «یافته‌های جدید نشان می‌دهد که داستان این هنرهای غاری بسیار پیچیده است؛ چرا که برای مدت‌های طولانی اروپا به عنوان مرکز هنر غار شناخته می‌شد.

اما اگرچه بورنئو سومین جزیره‌ی بزرگ زمین است، در طول عصر یخبندان، در شرق نواحی وسیعی از قاره‌ی اوراسیا، شکل گرفته است.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین