|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۸
کد خبر: ۲۴۰۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
اقدامات و فعالیت‌های پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی از سوی افرادی عالم، متعهد و آشنا به نیازها و ظرفیت‌های کشور صورت گرفت که توانستند در خصوص سلول‌های بنیادی و درمان ناباروری کارهای بزرگی انجام دهند.
معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی از رونمایی از ۱۰ فناوری برتر جهاد دانشگاهی در آذرماه جاری با حضور رییس‌جمهور خبر داد.

 دکتر احمد شریفی زاده در مراسم معارفه سرپرست جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: جهاددانشگاهی نهادی است که زمانی برای استفاده از ظرفیت‌های داخل در راستای رفع وابستگی‌ها و نیازهای کشور تشکیل شد که در این حوزه نیز خط شکن بود.

وی افزود: اقدامات و فعالیت‌های پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی از سوی افرادی عالم، متعهد و آشنا به نیازها و ظرفیت‌های کشور صورت گرفت که توانستند در خصوص سلول‌های بنیادی و درمان ناباروری کارهای بزرگی انجام دهند.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۷۰۰۰ نفر در جهاددانشگاهی کشور در حال کار و فعالیت هستند و امروز این نهاد انقلابی مجموعه قوی در زمینه‌های مختلف از جمله پژوهشی، فرهنگی، اشتغال و توانمندسازی جوانان است.

شریفی‌زاده تصریح کرد: جهاد دانشگاهی ۶۳ واحد، سه پژوهشگاه، ۲۴پژوهشکده، ۱۳۵گروه پژوهشی، ۴۳مرکز علمی – کاربردی، دو دانشگاه، ۶ موسسه آموزش عالی و حدود ۵۰ هزار دانشجو در حال تحصیل در سطح کشور دارد و همه این مجموعه‌ها و مراکز همچون یک شبکه هستند.

وی ادامه داد: سالانه حدود ۶۰۰ هزار نفر در کشور از آموزش‌های کوتاه مدت و تخصصی جهاد دانشگاهی با نگاه توانمندسازی و اشتغال بهره‌مند می‌شوند.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی پیشتاز بوده و کارهای بزرگی انجام داده است، بیان کرد: پس از انقلاب در دانشگاه‌ها کسی به غیر از جهاددانشگاهی کار فرهنگی نمی‌کرد، بطوری‌که پایه‌گذار اکثر جشنواره‌های مختلف دانشجویی این نهاد انقلابی بود و دیگران آمدند این راه را ادامه دادند.

شریفی‌زاده عنوان کرد: جهاددانشگاهی، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) را تاسیس کرد که منشا خیری شد و فضا را برای حوزه فرهنگی و رسانه‌ای کشور باز کرد، همچنین مرکز افکارسنجی دانشجویان را راه‌اندازی کرد که آمارهایی که این مرکز ارائه می‌دهد نزدیک به واقع است و این نهاد در ۹ مرکز ملی در حوزه فرهنگی کار می‌کنند.

وی تاکید کرد: ۱۰ درصد بودجه جهاددانشگاهی از بخش دولتی تامین می‌شود و ۱۰۰ درصد در خدمت نظام، دولت و کشور هستیم، در حالی که سایر دستگاه‌ها ۱۰۰ درصد بودجه خود را توسط نظام تامین می‌کنند، اما انتظارات را برآورده نمی‌کنند.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی از رونمایی۱۰ فناوری برتر جهاد دانشگاهی در آینده نزدیک خبرداد و گفت: این فناوری‌های جدید آذر ماه با حضور رئیس‌جمهور رونمایی می‌شوند.

شریفی‌زاده افزود: این فناوری‌ها شامل بازوهای بارگیری نفتی و ایجاد فرایندهای نمک‌زدایی با جدیدترین تکنولوژی و خدمات پزشکی در حوزه‌ بیماری‌های سرطانی بوده که با هدف کاهش وابستگی‌ها و رسیدن به خودکفایی به همت پژوهشگران جهاد دانشگاهی برای پاسخ به مطالبات علمی ساخته شده‌اند.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در ارائه‌ طرح‌های خود برای اجرای نقشه‌ جامع علمی کشور پیشتاز است، اظهارکرد: محققان جهاد دانشگاهی طرح‌های خود را حول ۷ محور در زمینه‌های انتقال دانش فنی و تکنولوژی، فناوری اشتغال، فرهنگ و آموزش به تصویب ستاد اجرایی نقشه‌ جامع علمی کشور رسانده‌اند.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی با اشاره به ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی مصمم است با ایجاد مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان در کهگیلویه وبویر احمد زمینه‌ رشد اقتصادی این استان را فراهم کند.

شریفی‌زاده اضافه کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ منابع طبیعی و انسانی غنی است و باید از این منابع استفاده شود.

به گزارش ایسنا، در پایان این آیین با ارائه حکم دکتر طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور، سید محمد قائم کاظمی بیدک به عنوان سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از زحمات رئیس سابق تقدیر شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین