کد خبر: ۲۴۰۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
سکستون که به خاطر شعرش درباره بیماری‌های روانی و مرگ برنده جایزه پولیتزر شد، نوشتن را پس از بستری شدن در یک بیمارستان روانی به خاطر اختلالات روانی آغاز کرد. او که یکی از تحسین‌برانگیزترین شاعران ایالات متحده است، در سال ۱۹۷۴ در ۴۵ سالگی خودکشی کرد
 اشعار جمع‌آوری‌نشده آن سکستون نشان می‌دهد که این شاعر پیشگام جنبش شعر اعتراف در ابتدا لحن شادمانه‌تری نسبت به کارهای بعدی و معروف خود داشته است.

شماری از کارهای اولیه آن سکستون که در آن شاعر امریکایی به موضوعات به نسبت شادمانه‌تری نسبت به کارهای معمول حزن‌آور خود پرداخته، کشف شده و برای اولین بار پس از بیش از نیم قرن قرار است رونمایی شود.

سکستون که به خاطر شعرش درباره بیماری‌های روانی و مرگ برنده جایزه پولیتزر شد، نوشتن را پس از بستری شدن در یک بیمارستان روانی به خاطر اختلالات روانی آغاز کرد. او که یکی از تحسین‌برانگیزترین شاعران ایالات متحده است، در سال ۱۹۷۴ در ۴۵ سالگی خودکشی کرد و چندین مجموعه شعر از خود شامل اولین کتابش «به سوی تیمارستان و نیمه راه بازگشتن» سال ۱۹۶۰ و «زندگی یا مرگ» سال ۱۹۶۷ که برنده جایزه پولیتزر شد را به جای گذاشت.

این کارها –چهار شعر و یک مقاله- در اواخر دهه ۱۹۵۰ نوشته شده‌اند. تمام این پنج قطعه بین جولای ۱۹۵۸ و جولای ۱۹۵۹ در روزنامه کریسچن ساینس مانیتور چاپ شدند. جایی که زاکاری تورپین، استادیار ادبیات امریکایی در دانشگاه آیداهو، زمانی که به دنبال آرشیو دیجیتال سکستون بود، پیدایشان کرد. تورپین پیش از این نوشته‌های گم‌شده والت ویتمن را نیز کشف کرده بود.

او گفت: «آنچه این شعرهای اولیه را خاص می‌کند این است که آدم می‌تواند ببیند که سکستون تا چه حد مسلط و مبتکر بوده، حتا در زمان اولین یا دومین سال‌هایش به عنوان شاعری که آثارش را منتشر می‌کند. با این حال همچنان می‌توان دید که پشت این کلمات فردی واقعی و پیچیده قرار دارد، یک سازنده درخشان کلمات که هنرش را آشکارتر و آشکارتر می‌سازد.»

منبع:ایبنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین