|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۴۰۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه روز سه‌شنبه پس از دیدار با همتای فرانسوی خود خواستار شفاف‌سازی طرف‌های برجام درخصوص اقدامات لازم برای حفظ این توافق شد.
 وزیر امورخارجه روسیه از طرف‌های برجام خواست تا درباره جزئیات اقدامات برای حفظ برجام شفاف‌سازی کنند.

 به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه روز سه‌شنبه پس از دیدار با همتای فرانسوی خود خواستار شفاف‌سازی طرف‌های برجام درخصوص اقدامات لازم برای حفظ این توافق شد.

لاوروف گفت: در این دیدار ما درباره وضعیت پیرامون برجام در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران رایزنی کردیم. ما موضعی مشترک درخصوص این موضوع داریم.

وی ادامه داد: ما از طرف‌های باقیمانده در توافق، شامل ایران، سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان می‌خواهیم تا به وظایف خود تحت این سند بزرگ پایبند باشند و درباره جزئیات اقداماتی توضیح دهند که حفظ این توافق را پس از خروج یک‌جانبه آمریکا از آن و باتوجه به تهدیداتش علیه کشورهایی که خواهان ادامه روابط تجاری با ایران هستند ممکن می‌کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اوایل ماه نوامبر تحریم‌ها علیه ایران را که با اجرای برجام لغو شده بودند، بازگرداند. این بخشی از تصمیم وی برای خروج از توافق هسته‌ای بود اما سایر طرف‌های توافق تاکنون بر ادامه پایبندی خود به برجام تاکید و برای ایجاد سازوکاری برای ادامه تجارت با ایران و حفظ توافق تلاش می‌کنند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین