|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۲۴۰۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
مسوولان حماس در سفر اخیر خود به قاهره با درخواست 'محمود عباس' رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در خصوص اجرای قرارداد 2017 درباره تشکیل دولت وحدت ملی، موافقت مشروط خود را اعلام کرد.
شبکه خبری 'المیادین' اعلام کرد که 'جنبش حماس' با اجرای قرارداد 2017 به جای قرارداد 2011 در خصوص تشکیل 'دولت وحدت ملی' با تشکیلات خودگردان فلسطین به شرط رفع تحریم ها و پرداخت حقوق کارمندان در غزه موافقت کرد .

به گزارش روز سه شنبه این شبکه خبری، حماس همچنین خواستار تشکیل دولت وحدت ملی فلسطینی ظرف 45 روز آینده شد.

بر اساس این گزارش، مسوولان حماس در سفر اخیر خود به قاهره با درخواست 'محمود عباس' رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در خصوص اجرای قرارداد 2017 درباره تشکیل دولت وحدت ملی، موافقت مشروط خود را اعلام کرد.

همچنین جنبش حماس خواستار برگزاری انتخابات ظرف 6 ماه آینده شد.

جنبش حماس و تشکیلات خودگردان فلسطینی در سال 2017 توافق کردند که برای رفع مشکلات، دولت وحدت ملی تشکیل دهند که این توافق تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است .

**رژیم صهیونیستی 18 فلسطینی را در کرانه باختری دستگیر کرد

نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز (سه شنبه) 18 فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری دستگیر کردند.

رژیم صهیونیستی افراد مذکور را در جنوب نابلس ، جماعین، قلقیلیة، جنین، بیت أمر و شمال الخلیل دستگیر کرد.

** نظامیان صهیونیست برای دستگیری یک جوان فلسطینی تمامی کرانه باختری را بازرسی می کنند

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که نظامیان این رژیم از جست وجوی شهر 'طولکرم' برای دستگیری 'اشرف نعالوه' مجری عملیات 'برکان'، ناتوان شده و جست وجوی شهرهای دیگر کرانه باختری را آغاز کرده، اما هنوز موفق به دستگیری وی نشده است .

تلویزیون رژیم صهیونیستی با اعتراف به عجز نظامیان صهیونیست در یافتن نعالوه اعلام کرد که جست وجوی منطقه طولکرم و اطراف آن برای دستگیری وی بی فایده بود.

منابع فلسطینی گفتند، شمار زیادی از نظامیان رژیم صهیونیستی همراه با بلدوزر و خودروهای نظام پس از حمله به شهر نابلس و جست وجوی طولانی مدت خانه به خانه این شهر ، دو جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

منابع محلی اعلام کردند که نظامیان صهیونیست پس از محاصره و جست وجوی خانه های این شهرک کسی را نیافتند.

نعالوه از اهالی 'شویکه' در طولکرم 7 اکتبر (15 مهر) در عملیاتی با شلیک گلوله دو صهیونیست را در شهرک برکان کشته و نفر سوم را زخمی کرد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین