|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۲۴۰۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
بدانید که آنان به اندازه ما صبر و حوصله ندارند. دشمن‌ امروز بداند هیچ‌ تحریمی بر نیروی‌ دریایی تاثیرگذار نیست و ما روز به روز در حال پیشرفت هستیم. قدرتهای دریایی استکباری گذشته، روز به روز مسیر افول را طی می‌کنند و افزایش قدرت جمهوری اسلامی محسوس است.
 فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: تا پایان‌ امسال کار ساخت ناوشکن دماوند جدید پایان می‌یابد و با نصب موتور و سیستم‌های عملیاتی به آب انداخته می‌شود.

 دریادار حسین خانزادی صبح امروز (سه‌شنبه - ۶ آذر) در مراسم تجدید میثاق کارکنان این نیرو با آرمان‌های امام راحل طی سخنانی با بیان اینکه  ما امروز در حوزه ساخت یگان‌های سطحی و زیر سطحی کاملا خودکفا شدیم، اظهار کرد: تا پایان‌ سال کار ساخت ناوشکن دماوند جدید پایان می‌یابد و با نصب موتور و سیستم‌های عملیاتی به آب انداخته می‌شود.

وی با یادآوری اینکه پنجشنبه شاهد الحاق یک فروند زیر دریایی "غدیر" و شنبه نیز شاهد الحاق ناوشکن "سهند" خواهیم بود، گفت: سهند پس از تحویل‌ به نداجا در یک‌بازه زمانی کوتاه آماده اعزام به ماموریت اقیانوس‌پیمایی می‌شود و این نوید را می‌دهیم که ناوشکن دنا هم‌ در آستانه عملیاتی شدن قرار گرفته و طبق قولی که به ما داده شد تا ۶ ماه دیگر به نداجا تحویل ‌می‌شود. کمتر از یکماه دیگر هم اولین زیردریایی کلاس متوسط یعنی زیر دریایی "فاتح" به نداجا الحاق می‌شود.

خانزادی با بیان اینکه امروز دست دهه‌هفتادی‌ها و دهه‌هشتادی‌های ما روی ماشه است، خطاب به دشمنان گفت:‌ بدانید که آنان به اندازه ما صبر و حوصله ندارند. دشمن‌ امروز بداند هیچ‌ تحریمی بر نیروی‌ دریایی تاثیرگذار نیست و ما روز به روز در حال پیشرفت هستیم. قدرتهای دریایی استکباری گذشته، روز به روز مسیر افول را طی می‌کنند و افزایش قدرت جمهوری اسلامی محسوس است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به سابقه تولید ناوشکن در نیروهای مسلح، اظهار کرد:کار ساخت اولین ناوشکن ایرانی با نام «جماران» در دهه ۷۰ در قالب پروژه "موج" شروع شد. پس از ۱۲ سال جماران در ۳۰ بهمن ۸۸ با حضور پربرکت فرمانده کل قوا به نیروی دریایی ارتش ملحق شد و در شرایطی که برخی‌ها تصور می‌کردند جماران تکرارشدنی نیست ولی ما از جماران عبور کردیم و ساخت شناورهای کلاس موج ادامه پیدا کرد.

وی‌ تصریح کرد: در ۳۱ شهریور۵۹ استکبار جهانی یک جنگ نیابتی را از طریق رژیم بعثی عراق علیه ایران اسلامی تحمیل کردند. آن زمان همه کشورهایی که در منطقه ما تحت‌الحمایه استکبار جهانی بودند، پشت سر ارتش بعثی قرار گرفتند. آنها خیال می‌کردند با توجه به انقلاب تازه رخ داده در کشور، ساختارها و نهادهای ایران علی‌الخصوص در بخش نظامی با تغییرات زیادی مواجه بوده و هنوز توانایی لازم را به دست نیاورده بود.

خانزادی در پایان اظهار کرد: تحریم برای نیروی دریایی ارتش از همان هفته‌ها و ماه‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد ولی نیروی‌ دریایی از دوران دفاع مقدس تا امروز همچنان در دریا باقی مانده است و ما راه پیشرفت را بدون توجه به تحریم‌ها ادامه می دهیم.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین