|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۲۴۰۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
تلاش های کاربران برای افزایش سرعت اینترنت عموما منحصر به تغییرات سخت افزاری و زیرساختی مانند تغییر اپراتور، تعویض کابل ها و سیمکشی داخلی یا خارجی و یا تغییر مودم مورد استفاده است.
 تلاش های کاربران برای افزایش سرعت اینترنت عموما منحصر به تغییرات سخت افزاری و زیرساختی مانند تغییر اپراتور، تعویض کابل ها و سیمکشی داخلی یا خارجی و یا تغییر مودم مورد استفاده است.

اما می توان از چند راهکار نرم افزاری نیز برای افزایش سرعت استفاده از اینترنت کمک گرفت. این راهکارها نه بر روی سرعت دانلود داده ها، بلکه بر روی سرعت وبگردی تاثیرگذار هستند. در نتیجه اگر تصور می کنید سرعت وبگردی شما با کاهش روبرو شده می توانید از راهکار بسیار ساده ای که در ادامه آمده برای بازگرداندن آن به حالت ایده آل کمک بگیرید.

شما به سادگی می توانید با پاکسازی حافظه نهان و کوکی های مرورگر سرعت وبگردی خود را افزایش دهید. در زمان وبگردی، مرورگر مورد استفاده شما فایل های مشخصی را بر روی سیستم ذخیره می کند که از آنها با عنوان "کش" یاد می شود. کش در نهایت منجر به افزایش سرعت بارگزاری صفحات وب در بازدیدهای دوباره و چندباره خواهد شد زیرا اگر برای بار دوم یا چندم به یک سایت مراجعه کنید برخی از المان های آن از قبل روی سیستم شما بارگزاری شده اند. با این حال افزایش فایل های کش می تواند منجر به کاهش سرعت دسترسی به آنها و بارگزاری صفحات جدید شوند. در همه مرورگرها تنظیماتی برای پاکسازی کش به صورت خودکار یا در بازه های زمانی مختلف وجود دارد. پیشنهاد می شود هر چند ماه یک بار حافظه کش و کوکی های مرورگر را پاکسازی کنید تا با کاهش سرعت وبگردی مواجه نشوید. کوکی ها داده هایی هستند که هر وب سایت بر روی سیستم شما بارگزاری می کند تا هویت شما و داده هایی از قبیل محل اتصال به اینترنت، تغییراتی که در وب سایت ایجاد کرده اید و مانند آن را برای مراجعه های بعدی ذخیره کند. این کوکی ها عموما بی خطر هستند اما وجود تعداد زیادی از آنها می تواند باعث کاهش سرعت وبگردی شما شود.

برای پاک کردن کش و کوکی ها در مرورگر کروم به ترتیب Settings و Advanced settings و سپس Clear Browsing data را انتخاب کنید و در فایرفاکس ابتدا options، سپس advanced and network را ببینید. این مراحل را می توانید از طریق جست و جو در منوی تنظیمات هر دو مرورگر هم به سادگی پیدا کنید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین