|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۲
کد خبر: ۲۳۹۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲
طوفان و باران شدید امروز در جم علاوه بر قطعی برق و اشکال در خطوط ارتباطی مخابرات باعث انسداد مسیر استان بوشهر به فارس شد و همچنین منجر به سر ریز شدن سدهای جم شد.
 طوفان و باران شدید امروز در جم علاوه بر قطعی برق و اشکال در خطوط ارتباطی مخابرات باعث انسداد مسیر استان بوشهر به فارس شد و همچنین منجر به سر ریز شدن سدهای جم شد.

به گزارش فارس، بارش شدید باران از صبح امروز در شهرستان جم آغاز شد که این بارش با تندباد لحظه ای، صاعقه های خطرناک و تگرگ همراه بود.

امروز به دلیل صاعقه های خطرناک برق شهرستان جم برای دقایقی قطع شد که فرماندار جم علت قطعی برق را مشکلی در تاسیسات برق هنگام وجود صاعقه ها در آسمان عنوان کرد که مجددا برق جم وصل شد.

در پی بارندگی امروز، کوه در نقاطی از مسیر ریز به دوراهک ریزش کرد که مشکلی برای تردد وسایل نقلیه وجود ندارد و تردد ها انجام می شود.

به دلیل لغزنده بودن مسیر و جاده های درون شهری و برون شهری، حوادث و تصادفات مختلفی در این شهرستان رخ داد. باران امروز سبب جاری شدن برخی آبشار ها در جم شد.

 

آب در سد روستای پلنگی جم عصر امروز سر ریز شد و سدهای دیگر شهرستان جم نیز پر آب شدند. بارش شدید باران،  آب را در رودخانه های جم به راه انداخت و به دلیل بالا آمدن آب رودخانه، دسترسی مردم به خانه بهداشت بهارستان امکان پذیرنبود و در برخی روستاها آبگرفتگی معابر تردد وسایل نقلیه را کند کرده بود.

بالا آمدن آب در یکی از رودخانه های روستای دارالمیزان استان فارس باعث مسدود شدن یکی از مسیرهای ( جم به مهر) استان بوشهر به فارس شد که در حال حاضر تردد ها انجام می شود.

 

به دلیل شرایط جوی امروز در جم، برخی مراسم های جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) که قرار بود امشب در برخی هیات های عزاداری برگزار شود لغو شدند.

تمامی رشته های ورزشی مجتمع مسکونی پارس جم به دلیل بارندگی تعطیل اعلام شدند.

بر اساس اعلام هواشناسی، بارندگی ها تا بامداد فردا در جم ادامه خواهد داشت و احتمال ریزش تگرگ و بارش شدید در بامداد فردا وجود دارد.

مسؤولان مدیریت بحران اعلام کرده اند با توجه به شرایط جوی برای تعطیلی مدارس فردا تصمیم گیری خواهند کرد و هنوز از تعطیلی مدارس اطلاعی در دست نیست و در صورت تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی قبل از ساعت 7 صبح فردا اطلاع رسانی خواهند کرد. هواشناسی میزان بارش امروز در جم را 65 میلیمتر اعلام کرده است.

امروز هوای جم کاملا ابری و بارانی بود و عده ای از مردم با حضور در پارک ها و بوستان ها در کنار خانواده ی خود به تفریح  مشغول شدند.

خسارت به مزارع کشاورزی در شهرستان جم در دست بررسی مسئولان قرار گرفته است و هنوز اطلاعی از میزان خسارت در دست نیست.

برخی از اهالی روستاهای جم به خبرنگار فارس اعلام کردند که به دلیل بارندگی ، خطوط ارتباطی تلفن ثابت و آنتن‌دهی موبایل و همچنین اینترنت ها در شهرستان جم دچار مشکل شده بودند که بعد از ساعاتی به حالت اولیه برگشته اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین