|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۲۳۹۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲
امیر تقی‌خانی سخنگوی ارتش با اشاره به زلزله امشب کرمانشاه با بیان اینکه ارتش در کنار مردم بوده و هست و جای نگرانی نیست، گفت: از دقایق اولیه زلزله فرمانده غرب در قصرشیرین حضور یافته و سه تیپ ارتش برای امدادرسانی به مناطق اعزام شده‌اند.
 زلزله ی 6.5 ریشتری کرمانشاه را لرزاند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، زلزله کرمانشاه در مناطقی از غرب ایران از جمله کردستان و همچنین در بیشتر شهرهای استان ایلام و همچنین تبریز، ارومیه، اصفهان، اهواز، ساوه و رشت نیز احساس شده است.

بازوند استاندار کرمانشاه درباره آخرین آمار مصدومان گفت: تاکنون در حدود ۲۰۰ نفر به مراکز درمانی مراجعه کردهاند که بیشتر از مناطق روستایی بودند.

وی ادامه داد: خوشبختانه برق همه مناطق وصل است و فقط مقداری آب منطقه کدر است که همکاران ما در آبفای منطقه در حال بررسی هستند.

استاندار کرمانشاه گفت: نیروهای ارزیاب از سپاه، ارتش و نیروهای امدادی و درمانی در منطقه حضور دارند.

علی اصغر پیوندی مدیرعامل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه تاکنون تلفات جانی در مناطق زلزله زده نداشتیم، گفت: در حال حاضر اقلام امدادی مانند چادر، پتو و آب معدنی در منطقه توزیع شده است. همچنین از استان‌های کردستان، همدان، ایلام و لرستان تیم‌های مجهز از جمله تیم آواربرداری به منطقه اعزام شدند. هلال احمر در حال آماده باش کامل است و از مردم خواهشمندیم اخبار و اطلاعات را از منابع رسمی و سازمان های امدادرسان دریافت کنند.

وی ادامه داد: آسیب جدی به منابع آب وارد نشده اما آب معدنی در منطقه توزیع شده است.

امیر تقی‌خانی سخنگوی ارتش با اشاره به زلزله امشب کرمانشاه با بیان اینکه ارتش در کنار مردم بوده و هست و جای نگرانی نیست، گفت: از دقایق اولیه زلزله فرمانده غرب در قصرشیرین حضور یافته و سه تیپ ارتش برای امدادرسانی به مناطق اعزام شده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر نیز اوضاع در کنترل نیروهای امدادرسان و کشوری است و در همه دستگاه‌های امدادی و ارتش امدادرسانی به مردم صورت می‌گیرد و امیدواریم مردم با تکیه بر کمک‌های دستگاه‌های امدادی دغدغه نداشته باشند.

سخنگوی ارتش با بیان اینکه سه تیپ ارتش در کمتر از یک ساعت در قصرشیرین سرپل ذهاب و گیلانغرب بررسی‌های خود را آغاز کرده‌اند، گفت: در حال حاضر نیز بررسی های نیروهای ارتش در محله ها و روستاها در حال انجام است تا در صورت نیاز امدادرسانی به مردم زلزله زده انجام شود همچنین بیمارستان ارتش و هوانیروز نیز در آماده‌باش کامل هستند تا در صورت نیاز خدمات لازم را ارائه دهند.

سردار شریف سخنگوی سپاه درباره آخرین وضعیت زلزله زدگان و فعالیت‌های سپاه در این منطقه گفت: در همان ساعات اولیه با فرمانده سپاه کرمانشاه تماس برقرار شد و خوشبختانه موضوع جدی نیست هرچند که مردم خاطره خوشی از زلزله سال گذشته در این منطقه ندارند و طبیعی است که افکار عمومی نسبت به این موضوع حساس باشند.

وی ادامه داد: بر اساس آمار و اطلاعات رسیده در مناطق شهری و روستایی مشکل خاصی وجود ندارد و فقط تعدادی از افراد دچار مصدومیت شده اند که از طریق اورژانس و استانداری کرمانشاه اطلاع رسانی شده است.

سخنگوی سپاه خاطرنشان کرد: سپاه در حوزه درمان و بهداشت و امداد رسانی آمادگی کامل را در منطقه دارد اما همانطور که گفتم خوشبختانه مشکل خاصی وجود نداشته و شرایط تقریبا به حالت عادی است و امیدواریم این حالت روانی که ایجاد شده فروکش کند ما با آمادگی کامل در کنار دیگر دستگاه‌ها در حال آماده باش هستیم تا در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهیم.

مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تاکنون ۵۰ نفر در شهر قصر شیرین، ۴۵ نفر در سرپل ذهاب و ۳۵ نفر در گیلانغرب مصدوم شده‌اند که به صورت جزیی و سرپایی درمان شده اند.

وی ادامه داد: تاکنون ۴ مصدوم اعزام شده اند و اتوبوس آمبولانس و آمبولانس به منطقه اعزام شده و بیمارستان‌های استان‌های اطراف نیز در حال آماده باش هستند.

سالاری معاون استاندار کرمانشاه گفت: تمام راه‌های مواصلاتی باز است و برق در هر سه شهر وصل شده و برخی ابنیه در شهرها و روستاها آسیب دیده اند که ارزیابان برای ارزیابی خسارت به منطقه اعزام شده‌اند.

سیدمحمدرضا موسوی خواه مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی درباره وضعیت سوخت در مناطق زلزله‌زده گفت: تمام جایگاه‌های سوخت در استان کرمانشاه و استان‌های مجاور موجودی کافی دارند و مردم نگران سوخت، نفت سفید و گازوییل نباشند.

به گزارش ایلنا، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات درباره آخرین وضعیت مصدومان زلزله ۶.۴ در کرمانشاه گفت: ۱۸ تیم ارزیاب در منطقه هستند که از استان‌های همدان کردستان و ایلام نیز مراجعه کرده‌اند. ۵۵ نفر در سرپل ذهاب ۴۵ نفر در قصر شیرین و ۶۱ نفر در گیلانغرب مصدوم شده‌اند.

وی ادامه داد: ۳ نفر نیز به دلیل وخامت وضعیت‌شان به مرکز استان اعزام شده ‌اند.

جمالی نیا هم گفت: خوشبختانه روشنایی‌ها وصل شده و تیم‌های ارزیاب و تیم‌های امدادی از سپاه، ارتش، هلال احمر و اورژانس در منطقه حضور دارند. ابنیه‌های تعمیراتی خسارت دیده‌اند و جان باخته تاکنون نداشتیم.

مرتضی سلیمی رئیس سازمان و امداد و نجات گفت: : تاکنون ۱۸ تیم ارزیاب از کرمانشاه و همچنین ٨ تیم آنست و ٨ تیم آوار از استان‌های لرستان-کردستان-همدان-ایلام به منطقه اعزام شده است.

استاندار کرمانشاه در گفت‌گو با شبکه خبر درباره جزئیات این حادثه گفت: تیم‌های مختلفی از هلال‌احمر، ارتش، سپاه و دیگر ارگان‌ها در منطقه مستقر شدند. همچنین برق قصر شیرین قطع شده است. در سرپل ذهاب هم نصف برق قطع شده بود که وصل شده است.

بازوند درباره اخرین وضعیت مصدومان زلزله ۶.۴ ریشتر در مناطقی از کرمانشاه گفت: بر اثر این زلزله در گیلانغرب ۵۰ نفر و سرپل ذهاب ۵۰ نفر مصدوم شده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون تلفات جانی گزارش نشده است و اوضاع تحت کنترل است.

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به زلزله امشب با بیان اینکه بالگردهای هلال‌احمر به حالت آماده‌باش درآمدند، گفت:

وی افزود: با توجه به وقوع زلزله در کرمانشاه بالگردهای هلال‌احمر در استان کرمانشاه و استان‌های همجوار به حالت آماده‌باش درآمدند تا در صورت نیاز برای امدادرسانی در اولین ساعات روز اقدام کنند.

ناصح عظیمی عضو شورای شهر ثلاث باباجانی گفت: زلزله شدید بوده اما خوشبختانه تا این لحظه گزارش و خبری از تلفات نداشته‌ایم‌.

سردار حمیدی رییس پلیس راهور ناجا درباره محورهای مواصلاتی در منطقه زلزله‌زده گفت: به غیر از گردنه مسیر کرمانشاه به سرپل ذهاب راهای اصلی باز و تردد در جریان است.

وی افزود: پلیس راه برای بررسی رفتند اما تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده و در صورت مشکل ستاد بحران راهداری حضور دارند و کلیه مسیرهای آسیب دیده را بازگشایی خواهند کرد.

نصر مدیر بحران سازمان راهداری با بیان اینکه کلیه همکاران به محل اعزام شدند، گفت: محورهای اصلی باز است اما از محور کرمانشاه به سمت سرپل‌ذهاب رانش و ریزش داشتیم که یک لاین باز شده و همچنان مشغول بازگشایی هستند.

جمالی نیا فرماندار سرپل ذهاب با اشاره به جزئیات زلزله امشب گفت: درباره زلزله در اولین ساعت این حادثه برق شهرستان قطع شد اما با فوریت ستاد بحران، روشنایی برگشت غیر از یک ناحیه که در حال تلاش برای وصل برق این منطقه هستیم.

وی با اشاره به اینکه بخشداران در حال دریافت اطلاعات از مناطق روستایی هستند، خاطرنشان کرد: در ۲۰۴ روستا ۱۲۸ یگان ارتش اعزام شده‌اند تا امار آسیب دیدگان روستایی رو اعلام کنند.

فرماندار سرپل خاطرنشان کرد: ۵۰نفر مصدوم تاکنون مراجعه کردند و به صورت سرپایی درمان شدند برخی از جراحت‌ها نیز در در حد شکستگی است مردم اضطراب دارند اما با توجه به سلسله زلزله‌هایی که در این شهرستان آمده آمار جان باخته در سرپل ذهاب نداشتیم.

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به زلزله امشب کرمانشاه گفت: اتوبوس آمبولانس‌های اورژانس کرمانشاه در حال اعزام به سرپل ذهاب است.

وی ادامه داد: تاکنون ۴۰نفر مصدوم به بیمارستان قصرشیرین مراجعه کرده‌اند.

سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: همچنین ۳۰نفر بیمار هم به بیمارستان سرپل ذهاب مراجعه کرده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه هم از اعزام ۱۲ تیم ارزیاب به مناطق زلزله زده استان خبر داد.

وی افزود: تاکنون گزارشی از خسارات وارد شده توسط این تیم ها گزارش نشده است.

همچنین فرماندار سرپل ذهاب نیز در گفت‌گو با شبکه خبر گفت: براساس اطلاعاتی که دریافت کرده‌ایم در حال حاضر خبری از مصدوم یا تخریب ساختمان در شهرستان دریافت نکرده‌ایم. گشت‌هایی از نیروهای مختلف به شهرستان فرستاده‌ایم که در حال رصد کردن محله‌ها هستند که تاکنون خبر خاصی به ما نداده‌اند.

جمالی‌نیا متذکر شد: برق سرپل هم وصل شده است. هوا هم نیمه ابری است و بارانی نیست. تاکنون از تلفات جانی خبر نداده‌اند.

همچنین کولیوند سرپرست اورژانس کشور در ساعات اولیه این زلزله از اعزام ۶ تیم ارزیاب به محل حادثه خبر داده و گفت: در گیلان‌غرب تعدادی مصدوم بر اثر فرار، نه آوار داشته‌ایم. همچنین در شهرهای سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی خساراتی دریافت نکرده‌ایم و نیروهای امداد اعزامی در حال ارزیابی محل‌ها هستند.

همچنین علی مرادی رییس مرکز لرزه نگاری درباره جزئیات این زلزله گفت: تاکنون 3 تا 4 پس‌لرزه به بزرگی 4.6 ریشتر و حتی پس‌لرزه به بزرگی 5 ریشتر در این منطقه احساس شده است.

رییس مرکز لرزه نگاری خاطرنشان کرد: این زمین لرزه در بغداد نیز احساس شده باشد.

وی ادامه داد: این زمین لرزه بین دو شهر بزرگ قصر شیرین و سرپل بوده و فاصله زیادی نیز با دو شهر داشته اما به طور قطع به روستاها خسارات وارد کرده است.

همچنین مرتضی سلیمی درباره آخرین جزئیات این زمین‌لرزه گفت: براساس بررسی تیم‌های ارزیاب در شهرها خسارت چندانی گزارش نشده است.

وی ادامه داد: تیم‌های ارزیاب به مناطق روستایی نیز اعزام شده‌اند و امیدواریم گزارش‌هایی که از مناطق روستایی ارسال می‌شود مانند شهری باشد و خسارت تخریبی و جانی نداشته باشیم.

رییس امداد‌ونجات سازمان هلال‌احمر خاطرنشان کرد: این منطقه به تازگی بازسازی شده و امیدواریم در کاهش تلفات موثر باشد.

گزارش اورژانس از مراجعه مصدومان پس از زلزله کرمانشاه

اورژانس اعلام کرد: آمار مصدومان زلزله به 422 نفر رسید(تا ساعت 12)

 

سرپل ذهاب 209 مورد 4مورد اعزام به کرمانشاه
گیلانغرب 102 مورد 11مورد اعزام به کرمانشاه
قصرشیرین 95مورد اعزام5مورد
روانسر 10مورد 3مورد اعزام
دالاهو 6مورد یک مورد اعزام به اسلام آباد

بیش از هزار تخت بیمارستانی در استانهای همجوار آماده باش هستند

تاکنون خسارتی ناشی از ریزش آوار نداشتیم.

به هیچ عنوان تا کنون کشته‌ای از مراجع رسمی گزارش نشده است.


دوشنبه / ۵ آذر ۱۳۹۷ / ۰۸:۰۹

‌آمار مصدومان زلزله 6.4 ریشتری شب گذشته(4 آذر) به 634 نفر رسید.

‌به گزارش ایسنا‌، دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرد: تا ساعت ۶ صبح امروز(دوشنبه) 634 مصدوم زلزله شب گذشته به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

از مجموع این مراجعین به مراکز درمانی، سرپل ذهاب ۲۹۰ مراجعه، قصر شیرین ۱۰۹ مراجعه، گیلانغرب ۱۷۰ مراجعه، اسلام آبادغرب 54 مراجعه، دالاهو شش مراجعه و ثلاث  باباجانی پنج مراجعه داشته است.
 
۳۲ نفر از مصدومین این حادثه به مراکز درمانی کرمانشاه یا دیگر شهرها اعزام شده اند.

اکثر مصدومین زلزله شب گذشته به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شده اند.

زلزله ای 6.4 ریشتری ساعت 20 و 7 دقیقه شب گذشته(4 آذر) استان کرمانشاه را لرزاند که خوشبختانه تلفات جانی نداشت.

دوشنبه / ۵ آذر ۱۳۹۷ / ۰۹:۱۱

مصدومیت ۷۱۶ نفر تاکنون در زلزله شب گذشته کرمانشاه/ ۲۶ نفر بستری هستند

‌معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از مصدومیت ۷۱۶ نفر در زلزله شب گذشته تا ساعت هشت صبح امروز (۵ آذر) خبر داد.

‌دکتر بهمن روشنی درگفت و گو با ایسنا، با اشاره به آماده باش تمامی بیمارستان ها و مراکز درمانی استان گفت: تاکنون ۷۱۶ نفر به مراکز درمانی مناطق زلزله زده مراجعه کرده اند.

وی افزود: از این تعداد ۳۷ نفر برای مراقبت های بیشتر به مرکز استان اعزام شدند.

روشنی از بستری شدن ۲۶ مصدوم زلزله خبر داد و افزود: از این تعداد ۲۴ نفردر بیمارستان طالقانی، یک نفر در بیمارستان امام رضا (ع) و یک نفر دیگر در بیمارستان امام خمینی(ره) بستری هستند.

وی افزود: خوشبختانه مورد ترومای حادی نداشتیم و عمده مجروحین هنگام فرار دچار آسیب شده بودند.

روشنی تصریح کرد: هم اکنون تمامی سیستم بهداشت و درمان استان آماده باش است و مشکل خاصی نداریم.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین