|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۲۳۹۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
هم‌چنین با توجه به اعلام تشکیل جلسه ستاد بحران کوهدشت در این شهرستان حضور پیدا کردیم تا برنامه‌ریزی‌های لازم صورت پذیرد. ضمن آن که وضعیت همه شهرستان‌ها را بررسی می‌کنیم.
بارش باران در لرستان و به ویژه پلدختر که از روز گذشته شدت بیشتری گرفته است باعث مسدود شدن برخی محورهای مواصلاتی و حتی تخریب برخی مناطق شده است.

 محور خرم‌آباد به پلدختر که به علت باران شدید و احتمال ریزش کوه بر اساس اعلام رئیس پلیس راه لرستان شب گذشته برای پیشگیری از خطرات احتمالی مسدود شده بود امروز بازگشایی شد.

سرهنگ مرتضی چغلوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در توضیح این خبر افزود: شب پیش به‌علت شرایط نامناسب جوی این محور مسدود شده بود که با تلاش دستگاه‌های مربوطه محور خرم‌آباد- پلدختر بازگشایی شده است.

چغلوند افزود: البته این بازگشایی با احتیاط است و امکان انسداد دوباره این محور با توجه به شرایط و برای پیشگیری از خطرات وجود دارد، لذا از رانندگان می‌خواهیم با توجه به شرایط جوی با احتیاط کامل رانندگی کنند.

آب اکثر روستاهای شهرستان پلدختر قطع است

مدیر عامل شرکت آبفار لرستان گفت: آب اکثر روستاهای پلدختر قطع است و با وجود حضور اکیپ‌های آبفار استان در منطقه به علت مسدود بودن راه دسترسی امکان خدمات‌دهی وجود ندارد.

علیرضا کاکاوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: براثر سیلاب دیشب آب اکثر روستاهای پلدختر قطع است. البته میزان خسارت مشخص نیست و برخی از قطعی‌ها مربوط به قطع شدن برق و شکستگی لوله‌هاست.

کاکاوند گفت: اکیپ‌های آبفار استان در منطقه حضور دارند اما زمان دقیق وصل شدن آب این روستاها مشخص نیست و در صورت نیاز تانکر آبرسانی به روستاها فرستاده می‌شود.

اعزام اکیپ‌های امداد و نجات به پلدختر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان از اعزام دو اکیپ امداد و نجات به شهرستان پلدختر خبر داد.

صارم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با توجه به بارش‌های استان، وقوع سیل و آبگرفتگی پلدختر دو اکیپ با تجهیزات لازم از جمله لجن‌کش، به این شهرستان اعزام شده است.

رضایی ادامه داد: هم‌چنین با توجه به اعلام تشکیل جلسه ستاد بحران کوهدشت در این شهرستان حضور پیدا کردیم تا برنامه‌ریزی‌های لازم صورت پذیرد. ضمن آن که وضعیت همه شهرستان‌ها را بررسی می‌کنیم.

مسکن مهری زیر آب‌رفته

هم‌چنین به دنبال بارش‌ها فرماندار پلدختر نیز از زیر آب رفتن مسکن مهر این شهرستان خبر داد.

نعمت‌الله دستیاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امروز بر اثر بارش شدید باران در شهرستان مشکلاتی در اکثر بخش‌ها به‌وجود آمده است. خطر سیلاب وجود دارد و تمام دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران در آماده‌باش هستند.

دستیاری خاطرنشان کرد: طبقه اول مسکن مهر پلدختر به‌علت جانمایی نامناسب، زیر آب رفته است و شرایط خوبی ندارد و در محاصره آب قرار دارد.

تشکیل جسله فوری مدیریت بحران در شهرستان

فرماندار پلدختر هم‌چنین از تشکیل جسله فوری مدیریت بحران در شهرستان خبر داد.

نعمت‌الله دستیاری به ایسنا گفت‌: متاسفانه به تمامی بخش‌های شهرستان خسارات زیادی وارد شده است. در این حادثه خسارت جانی نداشتیم اما تلفات دامی داشتیم که میزان آن هنوز مشخص نیست.

دستیاری افزود: در حال حاضر اکثر راه‌های روستایی شهرستان قطع است. در برخی روستاهای این شهرستان با قطعی آب و برق مواجه‌ایم و حتی شاهد ریزش کوه بودیم به طوریکه محور ترانزیت خرم‌آباد – پلدختر مسدود است.

وی با بیان این‌که خسارت زیادی به بخش زیرساختی این شهرستان وارد شده است، افزود: حتی به مسکن مهر شهرستان پلدختر نیز خسارت وارد شده است.

دستیاری اضافه کرد: تمامی امکانات شهرستان بسیج شدند و مدیریت بحران و معاونت عمرانی استان نیز در منطقه حضور دارند.

فرماندار پلدختر با بیان این‌که بیشترین تلاش‌مان جلوگیری از تلفات جانی است،  یادآور شد: البته جلسه شورای بحران تا ظهر امروز در شهرستان برگزار می‌شود و ظرف روزهای آینده کارگروهی برای بررسی میزان خسارت تشکیل خواهد شد.

خسارت سیلاب به واحدهای روستایی شهرستان پلدختر

مدیر بنیاد مسکن شهرستان پلدختر گفت: سیلاب به واحدهای روستایی شهرستان پلدختر خسارت وارد کرد.

سیدمهدی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به وقوع سیلاب در شهرستان پلدختر اضافه کرد: میزان دقیق خسارات فعلا مشخص نیست و نمی‌توانیم در این رابطه اظهارنظری کنیم.

موسوی یادآور شد: به بخشداری‌ها و دهیاری‌ها اعلام کرده‌ایم هرچه سریع‌تر میزان دقیق خسارات را در بخش‌های مختلف به ما گزارش دهند.

این مقام مسئول تصریح کرد: خوشبختانه در این سیلاب هیچ‌گونه خسارت جانی تا این لحظه گزارش نشده است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین