کد خبر: ۲۳۹۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۰
وزیر امور خارجه روسیه گفت: گروه تروریستی داعش متحد آمریکا در سوریه است و هر دو برای سرنگونی حکومت قانونی دمشق تلاش می کنند.
 وزیر امور خارجه روسیه گفت: گروه تروریستی داعش متحد آمریکا در سوریه است و هر دو برای سرنگونی حکومت قانونی دمشق تلاش می کنند.

به گزارش ایرنا، سرگئی لاوروف روز شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با 'آگوستو سانتوش سیلوا ' وزیر خارجه پرتغال گفت: وزارت خارجه آمریکا در روزهای اخیر مدعی شد که داعش هنوز شکست نخورده است و برای پیروزی بر این گروه نخست باید حکومت سوریه را شکست داد.

وی افزود: حدس ما مبنی بر اینکه داعش از نظر آمریکا یک متحد نظامی واشنگتن علیه دولت سوریه است و حضور این کشور در سوریه را توجیه می کند، درست بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه ادامه داد: به این ترتیب هدف اصلی واشنگتن تغییر حکومت سوریه و نه پیروزی بر داعش است و آنها (آمریکایی ها) دارای دستور کار پنهان در دمشق هستند.

به گفته وی در اراضی تحت کنترل دولت سوریه، گروه تروریستی داعش قلع و قمع شده است اما کانون های پراکنده این گروه در مناطق تحت کنترل آمریکا هنوز حفظ شده اند.

لاوروف خاطرنشان کرد: در 55 کیلومتری منطقه التنف که آمریکا به طور کاملا غیر قانونی در آن حضور دارد چند هزار تبهکار مستقر شده اند و معلوم نیست چرا از طرف آمریکا با آنها برخورد نمی شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین